Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Lottar ut varor mot Instagram-likes

Publicerad: 27 Augusti 2012, 12:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Till vardags är Blogger's Wardrobe en webbshop för särskilt utvalda bloggare, men under modeveckan kommer nätbutiken också att ha en pop-up-butik i Sturegallerian.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Fashion Week

Blogger's Wardrobe är till vardags en webbshop där varorna är "gratis" och kundkretsen begränsad till utvalda bloggare.

Nu, under modeveckan Mercedes-Benz Fashion Week, öppnar alltså Blogger's Wardrobe en tillfällig popup-butik med namnet "Blogger's Wardrobe IRL" i Sturegallerian i centrala Stockholm.

Med start i dag och till och med onsdag kan modepubliken tävla om exklusiva modevaror genom att lägga upp ett foto på någon av produkterna i butiken via Instagram. Den person som får flest likes har sedan en chans att vinna produkten. Varje vara har sin egen tävling.

– Vi vill göra en irl-version av vår butik på nätet. I dagsläget har vi kvalitetssäkrat ungefär 40 bloggare från främst Europa som har tillgång till vårt exklusiva sortiment av märkesvaror, säger Marit Woody, managing director på Blogger’s wardrobe till dagensmedia.se.

Sedan november 2011 har webshoppen, helt utan kostnad, erbjudit särskilt utvalda medlemsbloggare att få beställa vad de vill ur sortimentet från specifika varumärken. 

– I shopen kan man under veckan ta och känna på produkterna, fota dem och lägga upp Instagram. Att den som fått flest likes sedan vinner är ett sätt för vanliga konsumenter att få tillgång till vårt sortiment av exklusiva varor, säger Marit Woody.

Utöver Sturegallerians ordinarie öppettider deltar Blogger’s Wardrobe även i Fashion Night under onsdagskvällen. Vinnarna av butikens produkter ska presenteras på fredag.

Fredrik Hammarbäck


Ämnen i artikeln:

Stockholm Fashion Week

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev