Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Lönsamhet i fokus i Årets Byrå 2011

Publicerad: 5 Oktober 2011, 12:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:55

För tolfte året i rad drar analysföretaget Regi nu igång sin stora undersökning Årets Byrå. Den här gången med Dagens Media som mediepartner.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaÅrets ByråRegi

Årets Byrå är kommunikationsbranschens största undersökning bland köpare av kommunikationstjänster – med cirka 2700 bedömningar av 175 byråer.

I 2011 års undersökning, som startar idag, står lönsamhetsproblematiken och partnerskap i fokus.

Bakgrunden är att byråerna i princip inte har ökat sin genomsnittliga byråintäkt per anställd under de tio senaste åren, att de som arbetar med kommunikation är missnöjda med sina löner, samt att branschen plågas av det hårt ifrågasatta pitchförfarandet hos kunderna.

– För byråbranschen är detta en fråga av avgörande betydelse eftersom den hör intimt samman med frågan om hur branschen ska kunna öka sin lönsamhet, vilken har varit i princip oförändrad under de senaste tio åren, och därigenom även fortsätta vara ett attraktivt val som arbetsgivare, säger Robert Skölfman, vd för Regi, i en kommentar.

Dagens Media är i år för första gången mediepartner till Årets Byrå, tillsammans med bland andra Dagens Industri. Målet med samarbetet är att omsätta undersökningen i journalistik, följa upp viktiga frågeställningar, samt att tillsammans med Regi arrangera events kring Årets Byrå.

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.