Linda Rosing ska locka stekare till Sandhamn

2010-01-07 10:45 Kristin Rehnqvist  

Nya eventföretaget Sandhamnstek erbjuder kunderna champagne och la dolce vita. Nu letar grundarna efter sponsorer - och dementerar rykten om en pr-kupp.

Sandhamnstek är ett nytt inslag i eventbranschen. Med sina upplevelsepaket erbjuder de kunderna att leva Sandhamnsliv fullt ut i sommar. Då ska det bli champange, ostron och stora båtar.

Företagets "stora stekarpaket" innebär bland annat tre dygn på lyxbåt och "4-6 värdinnor vid bordet”. Ett annat erbjudande är ”Kändispaket”, som lovar den kändiskåte att få festa med ”allt från kända artister och programledare till de hetaste fotomodellerna.”

Sandhamnsteks grundare, Mikael Hamrin och Fredrik Larsson, beskriver sig som ”två Stureplansprofiler med ett brett kontaktnät, där alla de rätta människorna ingår.”

Några av de kändisar som figurerar i reklamfilmen på Sandhamnsteks hemsida är Linda Rosing, Magnus Uggla, Markoolio och Katrin Zytomierska.

Har ni frågat dem om de ville vara med och marknadsföra er?

– Vi har använt personer vi tycker är sköna, blandat med våra privata bilder. Vi har kontakt med flera kändisar som är sugna på att köra vår pryl i sommar, säger Mikael Hamrin, vd på Sandhamnstek.

Vilka personer som kommer att kunna bokas i ”Kändispaketet” är dock ännu inte klart.

– Det är många som har varit intresserade. De ska vara med och festa lite och ha kul med gästerna. De får ingen jättelön, utan det blir en enkel deal mellan oss och personen, säger Mikael Hamrin.

Efter lanseringen den 1 januari ska Sandhamnstek redan ha fått flera förfrågningar från sponsorer och mediebyråer. Vilka dessa är vill Mikael Hamrin dock inte säga.

– Inget är spikat än, men vi tar det seriöst och satsar på att få seriösa sponsorer. Framför allt företag från Sandhamn.

Hur kom ni fram till namnet Sandhamnstek?

– Vi ville ha något som speglar vår verksamhet. Det sticker lite i folks ögon, och en del tycker att det är ett konstigt namn. Det väcker reaktioner, men många har sagt att de tycker att det är ett kul projekt. Vi har fått många förfrågningar redan från olika grupper och personer.

Det har figurerat rykten om att Sandhamnstek skulle vara en pr-kampanj för TV3:s serie "Sandhamn" som drar igång i vår?

– Det är ganska kul att se vad folk kommer på med sin vildaste fantasi. Vi lanserade vår sida den första januari, ungefär samtidigt som ni på Dagens Media skrev om TV3:s Sandhamnsserie. Sedan försökte folk lägga ihop ett och ett, men det vete fan om resultatet blir två.

– Det här är bra tajming för oss. Vi tror att serien kan spela oss ganska bra i händerna. Vi hoppas att vi kan ta en del av kakan.

I första hand fokuserar Standhamnstek på den svenska marknaden, men de siktar på att växa snabbt och rikta in sig på den internationella marknaden.

”Vi har ju bland annat partat ihop med en hel del belgare, holländare och de är jäkligt taggade de också”, säger Mikael Hamrin i ett klipp som lagt upp på Sandhamnsteks Youtubekanal.

Han fortsätter: ”Det är farligt mycket folk som vill komma åt den här livsstilen, och leva Dolce Vita”

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DqRpAefBFTw&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DqRpAefBFTw&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Kristin Rehnqvist

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt