Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Let's Dance nya huvudsponsor

Stenakoncernens resebolag blir ny huvudsponsor för TV4:s danstävling.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Februari 2014, 05:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:46

Ämnen i artikeln:

Lets dance

Researrangören Sembo blir en av fyra huvudsponsorer till "Let's Dance", som drar igång i TV4 på fredag. Sponsrorskapet är en del i Sembos arbete med att öka kännedomen om varumärket hos målgruppen barnfamiljer.

En del av det arbetet inleddes i december när bolaget lanserade sin nya logotyp under parollen "Noga utvalda semesterboenden".

Som sponsor till "Let's Dance" köper Sembo dels exponering i elva direktsända tävlingar under våren. Och dels expongering på tävlingens sajt.

– Vi kommer ligga med banners på "Let's Dance" hemsida, och synas i TV4:s playtjänst, säger Caroline Willaume, markandschef på Sembo, till Dagens Media.

Varför "Let's Dance"?

– Vi ville hitta ett evenemang eller tv-progam som engagerar en stor del av vår målgrupp. "Let's Dance" publik är barnfamiljer, och det är de vi jobbar med. Vi vill öka kännedomen om vårt varumärke. Öka räckvidden.

I och med avtalet får Sembo även associationsrätt till "Let's Dance". En av progammets profiler, domaren Tony Irving, kommer som en del i samarbetet även att gästa bolagets växeltelefon. Och under hashtagen #Sembodans kommer Sembo att tävla ut semesterboenden i Medelhavet.

– Det är lätt att bygga kommunikation kring "Let's Dance". Det är ett positivt program, säger Caroline Willaume.

Sembo grundades 1987 av Sven Wennhall och är sedan 2007 ett helägt dotterbolag till Stena Line.

Ämnen i artikeln:

Lets dance

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.