Gå direkt till textinnehållet

Lag från IHM vinner i Gyllene Hjulet

Tävlingen Gyllene Hjulet har för första gången introducerat en studentkategori – där lag om fyra studenter får en brief som ska besvaras inom 48 timmar och därefter ta fram ett kreativt koncept. Årets vinnande lag kommer från IHM Business School i Göteborg.

Årets studentkategori innehöll en brief där uppgiften var att skapa bestående engagemang kring och av #metoo. Deltagarna skulle med ett eventkoncept på Almedalen skapa en eller flera aktiviteter som bidrar till att frågorna om maktmissbruk, sexuella trakasserier och övergrepp fortsätter vara aktuella.

I det vinnande laget är deltagarna Cecilia Dahlberg, Anna Junholm, Johanna Ahl och Frida Winter som allihopa studerar första året på programmet Konceptutvecklare inom Event och Besöksnäring. Vinnarna kommer att få ta emot sitt pris på Gyllene Hjulet-galan den 26 april.

– Trots att vi visste att vi hade begränsade förutsättningar kunde vi inte motstå chansen. En möjlighet att få prova på att göra det vi läst om "på riktigt". Vi såg tävlingen som en möjlighet till att lära oss nya saker och framförallt som en rolig grej vi skulle få göra tillsammans i en kreativ kombination, säger det vinnande laget i en kommentar.

Hur var det att möta årets brief? Vilka var utmaningarna?

 – Briefen kändes verkligen spännande att möta. Den var klockren och ämnet är något som berör många. Det var också utmaningen. Vi ville skapa ett riktigt starkt koncept med stor respekt för ämnets känslighet och utan att "gå för långt". En riktig balansgång! En annan utmaning var att vi hade begränsat med tid som vi kunde lägga på tävlingen under de 48 timmar den pågick. Det var just då en tid med mycket som hände både i och utanför skolan.

Publicerad 2018-03-28 12.58Uppdaterad 2018-03-28 13.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: