Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Event/sponsring

L'Oréals marknadschef: ”Det här är 'The New Marketing Game'”

Publicerad: 9 September 2019, 07:38

Nick Buckley, L'Oréals nordiska marknadschef

Foto: Janne Naess

Influencers, innehåll och omdömen. De är elementen i L'Oréal digitala marknadsstrategi, säger varumärkets nordiska marknadschef.


Ämnen i artikeln:

MediedagenL'Oréal

Nick Buckley är nordisk marknadschef för L'Oréal och Mediedagens huvudtalare. På scen på Münchenbryggeriet kommer han att tala om komponenterna i L'Oréal digitala marknadsföring. 

– L'Oréal har genomgått en digital transformation de senaste tre åren och jag vill att åhörarna ska förstå de drivande nycklarna bakom denna acceleration, säger han och forsätter:

– Allt handlar om ”brand love”, om en äkta kärlek till varumärket. Vi vill att våra kunder genuint ska tycka om L'Oréal. 

För att uppnå detta har L'Oréal anammat ”The New Marketing Game”, något som Nick Buckley kommer att berätta om på Mediedagen.

”The New Marketing Game” består av tre delar, berättar Nick Buckley.

– Den första är influencers. Influencers är ett relativt nytt fenomen. Länge har influencers behandlats annorlunda än andra annonsplattformar, men på L'Oréal behandlar vi, sedan ett par år tillbaka, dem precis som alla andra.

Hur väljer ni vilka influencers ni arbetar med?

– Det är en datadriven process. Vi har verktyg för att optimera att vi väljer influencers med den statistik som passar det vi söker. 

Den andra delen av ”The New Marketing Game” är innehåll.

– Vi tror på att skapa välgjort innehåll. Det gäller att skapa både brett och djupt innehåll som passar att distrubueras i så många plattformar som möjligt.

L'Oréal verkar i smink- och hudvårdsbranschen där rekommendationer från kunder är av stor betydelse. 

– Därför består den tredje delen av metoder för att motivera våra kunder att vilja ge omdömen och betyg på våra produkter. 

 

Mediedagen

Arrangör: Dagens Media

Datum: 19 sept

Tid: ​08:30 - 16.30

Var: Münchenbryggeriet, Stockholm

Målgrupp: Konferensen riktar sig till publicister och marknadsförare.

Säkra din plats till Mediedagen här.

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MediedagenL'Oréal

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev