Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

King har årets bästa inhouseavdelning

INHOUSEGALAN. Årets inhouseavdelning går till spelbolaget King.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Oktober 2017, 20:29
Uppdaterad: 05 Oktober 2017, 20:50

Ämnen i artikeln:

King

Bild 1/3  Hela teamet på King tar emot priset på scen. Foto: Henrik Gustavsson

Spelbolaget King ligger bland annat bakom spelsuccéer som Candy Crush Saga. På Inhousegalan tar King hem priset för Årets inhouseavdelning.

Motivering:

"Data eller kreativitet, det är frågan. Eller? Kan data och kreativitet kombineras? Ja, det kan det! Det är till och med då det är som bäst! Årets inhouseavdelning visar tydligt att dessa två faktorer är livsviktiga komponenter, inte bara för att skapa idéstark kommunikation utan som också är effektiv och lönsam. Årets inhouseavdelning går till…King!"

– Det här känns helt fantastiskt, säger Fredrik Östergren, senior director på King, till Dagens Media efter prisutdelningen.

– Inhousebyråernas position i allmänhet blir allt starkare idag, och vi som är globala med medarbetare i flera länder vet att inhouse på många håll i världen har en starkare position än externa byråer. King som är ett så datadrivet bolag skulle inte kunna ha en annan byrå. Så det här är ett oerhört fint erkännande att få.

Vad trodde du om era vinstchanser innan galan?

– Man vet ju aldrig hur samtalet går hos en jury, men jag tror att det sätt som vi på King jobbar på kommer vara ett som många inhousebyråer kommer jobba framåt. Många idag pratar om data å ena sidan och kreativitet å andra, men jag tror att det beror helt och hållet på hur man hanterar datan. Gör man det rätt blir den en fantastisk insight för våra kreatörer.

Hur ska ni fira vinsten?

– Vi ska berätta för världen om den!

Ämnen i artikeln:

King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.