Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Kents farväl ger vinst till Sony Music

INHOUSEGALAN. Sony Music tar hem pris för bästa kampanj på Inhousegalan.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Oktober 2017, 19:38
Uppdaterad: 06 Oktober 2017, 09:29

Ämnen i artikeln:

Sony Music EntertainmentKentInhouse

Bild 1/2  Sony Music tar emot priset på scen. Foto: Henrik Gustavsson

Sony Music har redan hunnit ta hem flera priser – bland annat under Cannes Lions – för kampanjaktiviteter under bandet Kents uppmärksammade avskedsturné. På Inhousegalan tar de även hem priset för Bästa kampanj.

Motivering:

"En riktigt bra kampanj är en kampanj som utvecklas över tid. I det här fallet blev det hela sorgligare och sorgligare, ända tills den sista spiken till slut slagits i kistan. Bandet Kent tog ett långsamt, men välregisserat, farväl. Och för det säger vi grattis till Sony Music".

Vinnare: Sony Music/Kent

Silver: Oatly/Gammeldags kampanj

Brons: King/Bubble Witch Saga 3

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.