Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Kents farväl ger vinst till Sony Music

Publicerad: 5 Oktober 2017, 19:38
Uppdaterad: 6 Oktober 2017, 09:29

Bild 1/2  Sony Music tar emot priset på scen. Foto: Henrik Gustavsson

INHOUSEGALAN. Sony Music tar hem pris för bästa kampanj på Inhousegalan.


Ämnen i artikeln:

Sony Music EntertainmentKentInhouse

Sony Music har redan hunnit ta hem flera priser – bland annat under Cannes Lions – för kampanjaktiviteter under bandet Kents uppmärksammade avskedsturné. På Inhousegalan tar de även hem priset för Bästa kampanj.

Motivering:

"En riktigt bra kampanj är en kampanj som utvecklas över tid. I det här fallet blev det hela sorgligare och sorgligare, ända tills den sista spiken till slut slagits i kistan. Bandet Kent tog ett långsamt, men välregisserat, farväl. Och för det säger vi grattis till Sony Music".

Vinnare: Sony Music/Kent

Silver: Oatly/Gammeldags kampanj

Brons: King/Bubble Witch Saga 3

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev