Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Kalmar FF – Årets Marknadsförare

Publicerad: 25 Oktober 2012, 10:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Sveriges Marknadsförbund utser fotbollsklubben Kalmar FF till Årets Marknadsförare.


Jan Fager, vd för Sveriges Marknadsförbund, motiverar i ett pressmeddelande:

– Kalmar FF har satt tydliga mål och använt en mängd marknadsföringsverktyg, alltifrån traditionellt varumärkesarbete till gerillamarknadsföring och sociala medier. Särskilt intressant är att se hur de satsat på långsiktighet och verktyg för att framtidssäkra engagemanget i föreningen.

Per Rosenqvist, marknadschef på Kalmar FF:

– Vi är väldigt stolta över den här utmärkelsen. Framför allt är den ett bevis på att man med kreativitet, glädje och stort engagemang kan skapa något väldigt bra även med små medel. Samarbetet med vår byrå Wilson Creative har handlat om att skapa “en helt ny fotbollsupplevelse” och utmärkelsen är ett kvitto på ett lyckat samarbete.

Årets Marknadsförare tillkännagavs på Sveriges Marknadsförbunds Tendensdagen idag i Stockholm.

Samtidigt fick Marknadsföreningen i Halland pris som Årets Marknadsförening, och ett hederspris delades ut till Marknadsföreningen i Gävleborg.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.