Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Event/sponsring

Jernhusen skapar midsommarstämning på Centralen

Publicerad: 18 Juni 2013, 10:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:42

I dag rullar Stockholms Centralstation ut sin sommarkampanj i samarbete med Posten.


Ämnen i artikeln:

PostenJernhusen MediaJernhusen

Majstången är rest och flickorna klädda för midsommardans. Till och med den så kallade "ringen" i mitten av Stockholms Centralstation har smyckats med blommor – allt för att skapa den rätta midsommarkänslan.

I Stockholms Centralstations sommarkampanj som görs i samarbete med Posten får besökare möjlighet att fotograferas i midsommarmiljö. Fotot skickas sedan med Postens app ”Riktiga vykort” till en vän eller släkting.

– Syftet med eventet är att skapa trivsel på stationen, låta de som väntar på tåget eller väntar på en vän ha lite kul medan de är på stationen. Men vi vill också att turister ska få lite midsommarstämning, säger Cajsa Lindgårdh, marknadskommunikatör på Jernhusen i ett pressmeddelande.

Den som vill kan även att lägga upp bilden på sin egna Facebooksida eller Instagram under taggen #stationssommar.

Under kampanjen rullar en film som ska introducera den oinvigde till det svenska midsommarfirandet: <iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/u8ZLpGOOA1Q" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Det är byrån Rewir som står bakom idén för kampanjen som pågår mellan 18-20 juni.

De står bakom kampanjen:

Kund: Jernhusen

Beställare: Cajsa Lindgårdh, marknadskommunikatör Stockholms Centralstation

Byrå: Rewir i samarbete med Posten

Projektledare: Lotta Karlsvärd

Produktionsledare: Lovisa Nordberg

Kanal: Eventyta från Jernhusen Media på Stockholms Centralstation

Helen Preutz


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev