Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag14.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Jan Montwill om brand safety: ”alla pratar, få prioriterar”

Publicerad: 22 augusti 2019, 08:50

Jan Montwill

Jan Montwill är digital chef på mediebyrån Mindshare och kommer till Mediedagen för att hålla en dragning om det han menar att alla pratar om men få prioriterar: brand safety.


Ämnen i artikeln:

MindshareMediedagen

Dagens Media bjuder till sitt arrangemang Mediedagen in Jan Montwill för att tala om annonsbedrägeri och säkerhet på internet för annonser.

Varför vill du tala om detta?

- Alla pratar om brand safety nu. Men ingen fokuserar rätt. Alla känner till ad frauds, men ingen fokuserar nog på det. Det vill jag ändra på genom att tala på Mediedagen. Jag vill att folk ska få upp blicken för brand safety och förstå att det här är en viktig fråga för annonsörer.

Varför anser du att det viktigt med brand safety?

- Det är fantastiskt viktigt för varumärket. Hur det syns, var det syns och vem det är som ser det. Det handlar om hur varumärket, men också hur vår bransch i det hela, uppfattas. Folk är ganska annonströtta och när annonser börjar visas i fel miljöer påverkar det både varumärket och hela branschen. Dessutom vill man inte att annonsörerna lägger pengar på dålig aktivitet, annonspengarna ska ge nytta för både annonsörer och vår bransch.

Enligt Jan Montwill antar många varumärken att de exponeras i bra miljöer.

- Man jobbar inte aktivt med att synas i rätt miljöer. Jag tror att det är väldigt många som tänker så. Det finns flera aktörer som ligger i framkant med brand safety, men man vill att alla ska vara där. 

Jan Montwill tror att brand safety kommer att vara mer på agendan i framtiden, snarare än en faktor som finns i bakgrunden, men kan se varför det inte är prioriterat idag.

- Det är en ganska tråkig fråga och ger ingen avkastning på kort sikt. Men det är mycket billigare att ha en bra och säker strategi för brand safety än att hålla på med damage control efter att man har setts i ett dåligt sammanhang. 

Mediedagen

Arrangör: Dagens Media

Datum: 19 sept

Tid: ​08:30 - 16.30

Var: Münchenbryggeriet, Stockholm

Målgrupp: Konferensen riktar sig till publicister och marknadsförare.

Säkra din plats till Mediedagen här.

Axel Duberg

Reporter

Ämnen i artikeln:

MindshareMediedagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.