Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

”Inte svårt fylla Stockholms arenor”

Publicerad: 31 Augusti 2011, 03:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:00

Stockholms kommer inte ha några problem att fylla sina nya storslagna arenor. Det säger Rod O’Connor på AEG:s Europakontor. ”Om man har bra arrangemang kommer publiken”, säger han.


Ämnen i artikeln:

Sponsrings- och eventföreningen

Inom kort står två nya stora arenor klara i Stockholmsorådet: Stockholmsarenan vid Globen och Swedbank Arena i Solna.

Skeptiska röster har höjts om huruvida arenorna kommer kunna locka tillräckligt med publik och sponsorer för att täcka de stora investeringarna.

Rod O’Connor, chef för AEG Facilities i Europa, som är i Stockholm för att delta i sponsringskonferensen Branschforum, är dock optimistisk. Han tror på Stockholm som eventstad och är inte bekymrad.

– Så länge vi bygger rätt och använder arenorna rätt kommer publiken, och då kommer sponsorerna. Även i sämre tider vill folk gärna gå ut och roa sig.

Hur använder man arenorna rätt?

– Genom att ha evenemang som publiken vill ha. Det är viktigt att lära känna den lokala publiken och vad de vill se, det räcker inte längre med att sätta upp affischer och hoppas att det ska locka folk.

Ericsson tog över som namnsponsor till AEG-ägda Globen 2009.

Rod O’Connor är imponerad över hur snabbt det nya namnet har satt sig.

– Folk säger Ericsson Globe nu och i och med partnerskapet med Ericsson har vi kunnat fylla Globenarenorna med mer innehåll än vi kunde tidigare, säger han.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.