Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Inspiration släpper event-guide

Publicerad: 10 Februari 2011, 08:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Det behöver inte vara tråkigt att bygga ett varumärke. Det menar eventbyrån Inspiration som nu släpper en handbok för lyckade event.


Eventindustrin i Sverige omsätter miljarder kronor varje år. Samtidigt saknas kunskap om vad som sätter avtryck hos målgruppen. Det är bakgrunden till att eventbyrån Inspiration nu släpper "Event – Hur svårt kan det va?”, en handbok i ämnet.

– Vi vill dela med oss av den kunskap vi har och tänkte att vi kunde bjuda lite på den. Det andra skälet är att vi och våra kollegor vill ta tillbaka ordet event till vår bransch. Många tullar lite på begreppet event, säger Jonas Bodin, grundare av Inspiration.

Enligt Jonas Bodin är tanken med boken att visa att event inte nödvändigtvis behöver vara en tråkig firmafest. Han menar också att event är en investering snarare än en kostnad.

Behöver vi en event-guide i Sverige?

– Vi tycker att svenskarna är ganska duktiga, men det finns alltid en möjlighet att bli bättre. Vi vill lära företagen att det inte behöver vara tråkigt att bygga ett varumärke.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.