Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

If tappar sponsringschefen

Publicerad: 17 September 2009, 11:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Ifs sponsringschef Jan Dahlberg har sagt upp sig.


Ifs sponsrinsgchef Jan Dahlberg lämnar försäkringsbolaget efter tio år.

– Beslutet grundar sig i kombinationen av min vilja att göra något annat och det faktum att jag och företagsledningen har olika syn på hur saker ska bedrivas, säger Jan Dahlberg till Dagensmedia.se.

Vad för saker?

– Inga stora saker, men det kan handla om hur organisationen ser ut och vilka prioriteringar som görs i budgetarbetet.

If söker nu en efterträdare till Jan Dahlberg. Det finns i nuläget inga planer på att ändra den befintliga sponsringsstrategin, som Jan Dahlberg har tagit fram. If har sponsringssamarbeten med bland annat Fryshuset och Brandskyddsföreningen.

– Prioriteringarna är på skadeförebyggande åtgärder, eftersom If är ett försäkringsbolag, säger Jan Dahlberg.

Nu söker Jan Dahlberg nya utmaningar.

Har du fått några erbjudanden?

– Några krokar är ute, men inget är bestämt. Jag vill gärna göra något inom sponsring och event, där jag kan dra nytta av min kunskap och erfarenhet, säger Jan Dahlberg.

– Det ska bli spännande att se hur svenska annonsörerna har lagt prioteringarna i sina höstbudgetar inför 2010. De senaste åren har sponsring- och events andel av budgeten ökat, nu får vi se om satsningen fortsätter eller om man skär ner, avslutar han. 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.