Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Husqvarna kör event ihop med Disney

Publicerad: 11 Februari 2011, 05:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

För första gången testar Husqvarna att genomföra ett event mitt i vintern. Platsen är Sälen.


Under namnet ”Huqvarna Winter Garden” vill Husqvarna sätta fokus på sin robotgräsklippare Automower. Till sitt förfogande har Husqvarna 400 kvadratmeter utomhus och 400 kvadratmeter inomhus.

– Normalt sett lägger vi vår marknadsföring när det är säsong. Men vi tror att det ger större uppmärksamhet att visa upp våra gräsprodukter mitt i vintern och på en oväntad plats, säger Uffe Thorsson, projektledare på Husqvarna.

Evenemanget ska pågå i tio veckor. Disney är samarbetspartner och ska ta hand om barnfamiljerna i utrymmet inomhus. Husqvarna bjuder bland annat på fika, fixar tävlingar och aktiviteter, samtidigt som man visar upp produkterna.

– Tanken är att Husqvarna ska ligga top of mind när det gäller gräsprodukter.

Hur många hoppas ni nå?

– I området rör det sig 35 000 personer varje vecka. Alla kommer självklart inte att besöka oss, men vi har chans att träffa väldigt mycket människor under perioden. Vi har ju inte gjort det här tidigare så det är svårt att säga hur många vi kan nå.

Bakom eventet står Effect Reklam.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.