Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Housemusikens hussponsor: Comviq

Publicerad: 4 September 2013, 11:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

15 000 människor. Så många besökare hoppas arrangören Stureplansgruppen locka till Summerburst-avknoppningen "Lights".


Ämnen i artikeln:

Comviq

I somras slog Summerburst publikrekord på Stockholm Stadion. Närmare 60 000 fyllde arenan när de största namnen inom housemusiken spelade.

I dag står det klart att festivalen får en systerfestival. Den 30 november går Lights av stapeln i nybyggda Tele2 Arena. Precis som på Summerburst kliver Comviq in huvudsponsor.

– Sverige saknar ett riktigt stort dansmusikevenemang på vinterhalvåret. Historiskt sett har endast olika konserter inom vår genre arrangerats, men nu samlar vi alla krafter bakom detta nya koncept. Programmet kommer i likhet med Summerburst att fokusera på elektronisk musik, men med en lite hårdare twist, säger Anders Boström, festivalgeneral för Summerburst och nya Lights, i ett pressmeddelande.

2013 års Summerburst hade mobiloperatören Comviq som huvudsponsor och presentatör, och precis som då är det Stureplansgruppen som arrangerar. Nu står det klart att samarbetet utvecklas då Comviq blir huvudsponsor presentatör även för Lights.

– Som mobiloperatör är det viktigt för oss att vara där våra kunder vill vara, säger Magnus Larsson, chef för Comviq.

Magnus Larsson hoppas på att festivalbesökarna inte bara ska samlas och enas under musiken, men även sprida glädjen genom att dela med sig i sociala medier.

Om en vecka kommer första artisten offentliggöras och resten av artisterna utannonseras under september månad.

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

Comviq

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.