Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Heineken lanserar klubböl med Dans Dakar

Publicerad: 8 Augusti 2014, 11:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:32

Heineken lanserar sin "Club Bottle", en flaska i aluminium som byter färg när den får UV-ljus på sig, i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Heineken

Det är i samarbete med Dans Dakar som Heineken lanserar sin klubbflaska, som är en del av Heinekens koncept Starclub.

– Den nya flaskan blir en del av nattklubbsupplevelsen och ytterligare ett steg i satsningen på att utforska hur Heineken kan bidra till de där kvällarna du kommer ihåg som de allra bästa, säger Björn Mannervik, marknadschef för öl,partners på Spendrups Bryggeri, i ett pressmeddelande.

Flaskan kommer att lanseras på festivalen Dans Dakars efterfest på Stockholmsklubben "The Wall" och kommer efter det att finnas tillgänglig på ett antal klubbar i Sverige.

- Det kommer hända saker. The Wall kommer under några timmar förvandlas till något folk inte har sett förut i Sverige. Det är allt jag kan säga just nu, säger Björn Mannervik i pressmeddelandet.

Starclub är Heinekens sponsringsprogram för musik. Bland de 75 länder som Heineken aktiverar sig finns festivaler som Coachella i USA, Rock in Rio i Brasilien och Primavera Sound i Spanien.

I Sverige har Heineken bland annat sponsrat Summerburst och under Dans Dakar kommer öltillverkaren att vara dryckessponsor med flera aktiviteter under festivalen.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Heineken

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.