Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Här är vinnarna i Jernhusens eventtävling

Publicerad: 10 Januari 2018, 09:29
Uppdaterad: 11 Januari 2018, 11:17

PS Communication. Martina Bengtsson, Arvid Ringborg, Anna Pesula,Viktor Andersson och Mohamad Daher. Foto: PS Communication

PS Communication tog hem segern: "Det känns otroligt roligt".


Ämnen i artikeln:

JernhusenPS Communication

Jernhusen Media prisar via sin årliga eventtävling upplevelsebaserad kommunikation.  Årets tema gick ut på att skapa engagemang kring viktiga samhällsfrågor.

De tre vinnande bidragen handlar om att få in utrikesfödda på arbetsmarknaden, att motverka mobbning på arbetsplatser och att locka barn till att intressera sig för teknik.

PS Communikation hamnade högst upp på prispallen, tillsammans med bemanningsföretaget Just arrived. Som pris får byrån genomföra ett event på en 130 kvadratmeter stor yta på Stockholms centralstation.

Juryns motivering:

”Med ett ambitiöst bidrag som väl svarar på uppgiften och har en genomtänkt plan för både upplevelsedesign och paketering, blev valet lätt för en enad jury. Vinnare är Just Arrived som tillsammans med PS Communication skapar ett kreativt och upplevelsebaserat sätt att nå ut med sitt budskap för att lyckas med sitt uppdrag: att få in nyanlända och utrikesfödda på arbetsmarknaden. Att idén om Just Arrived föddes på just Centralstationen i Stockholm hösten 2015 när flyktingströmmen ökade, stärker oss i beslutet att utse Just Arrived till vinnare i tävlingen.”

Anna Pesula som är kundansvarig på PS Communication glädjs åt beskedet:

– Att tävla med våra vänner på Just arrived kändes självklart. Det känns otroligt roligt att hjälpa dem ta plats på den finaste kommunikationsytan vi har i Sverige, som dessutom är så starkt knuten till Just arrived:s historia, kommenterar hon.

Andra priset – en eventyta på 36 kvadratmeter på Malmö centralstation, gick till Make a change, som tar sig an mobbning på arbetsplatsen. Tredje priset kammades hem av Tekniska museet, som får 21 kvadratmeter på Göteborg centalstation, för eventet  Maker tour, vars syftet är att väcka teknikintresse hos barn och unga.

Med eventtävlingen hoppas Jernhusen att fler varumärken ska inspireras till att skapa kreativa upplevelser på centralstationer. De tre vinnande bidragen kommer att ställas ut en vecka vardera under våren 2018.

 

Arbetsgrupp – Just arrived

Yvonne Dahlberg – Marknadschef Just Arrived, Anna Pesula – Kundansvarig PS Communication, Martina Bengtsson – Projektledare PS Communication, Mohamad Daher – Produktionsledare PS Communication, Viktor Andersson – Strategi PS Communication, Arvid Ringborg – Kreatör PS Communication, Anders Brunmark – Designer PS Communication

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JernhusenPS Communication

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.