Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Här är nomineringarna i Gyllene Hjulet

Publicerad: 15 Mars 2017, 08:49
Uppdaterad: 27 April 2017, 07:56

Läkerolkampanjen "Let's talk" och Trygg-hansas "Brandkoll" bland de som kan vinna pris i Gyllene Hjulet.


Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Nu har nomineringarna till Gyllene Hjulet släppts. I år firar sponsring- och eventföreningens tävling 20 år, det firas lite extra genom att uppmärksamma och hylla företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Projekten inom eventen och sponsring prisas i 13 olika kategorier och 170 projekt tävlar i årets omgång av Gyllene Hjulet, vilket är ett rekordhögt antal. 63 bidrag har i sin tur blivit nominerade.

Nomineringar och vinnare utses av tre jurygrupper, totalt 27 branschexpert från alla delar av branschen.

Här är listan över nomineringarna:

Årets nytänkande:

Läkerol let's talkCloetta Sverige AB, King, IUM, Post STHLM

SingelsläppetSaatchi & Saatchi Stockholm

NattVasanSilva Sweden AB

Grönt Kort för fair playStockholms Fotbollsförbund, Håkansson United

BrandkollPrime, Trygg-Hansa

 

Årets hantverk:

The Scania ClockTBWA Stockholm

Världens minsta barI.DE.I Concepts AB, Patriksson Communication AB

MusikspåretHåkansson United, Preem, Plan8

AEG ReloadedMKTG Sverige AB, Blue Lemon Consulting, Voks Dam, Electrolux

Launch - next generation Scania: TAILORED COMFORTOccasion AB

 

Årets digitala:

Läkerol let's talkCloetta Sverige AB, KING, IUM, POST STHLM

Los santos prideGarbergs

WeAreOneBarncancerfonden, Garbergs, Sedir Ajeenah, Sebastian Smedberg

Kent och 3 – den sista sångenPassion Lab

Tele2 - THE SOUND OF EUROPÈPS Communication, Edelman Deportivo, Apartment5

 

Årets event B2B:

The Scania ClockTBWA Stockholm

DI start up tourOnemotion IMC

EMC Moves you - creating the digital future togetherXtended Event AB

Tele2 LIVE NETWORKPS Communication, Tele2 Sverige AB

Webbdagarna StockholmIDG

 

Årets interna event:

Fastighetsbyråns 50 årsjubileum – Fifty shades of greatMinnesota Communication AB, Fastighetsbyrån

Circle K GO on 2016Just Cruzin Production AB, Circle K

Tele2 AWARDPS Communication, Apartment5

Black is backContrast AB

VinterkonferensenNordic Choice Hotels, United Stage, Playroom Event

 

Årets event B2C:

Barncancergalan - det svenska humorprisetBarncancerfonden, FLX, Pontus Edgren, DNS - Kanal 5, Peter Myhrman

PokémontågetParapix AB, MTR Express, PS Communication

Umami parkWonderland Event, BerntzonBylund, Socialminds, MindmakersPR

adidas PureBoostXLe Pacte, adidas Nordic, Jung Relations

Restaurangen flyttar inTBWA Stockholm

 

Årets långsiktiga:

Swedbank och Friends – 15 år som vännerSwedbank

Rinkside33, Passion Lab

Skoda hockeyfondenPassion Lab, Skoda Sverige

Försvarsmakten vs Svensk innebandySvenska Innebandyförbundets, Försvarsmakten

Arla kosläppLe Pacte, Arla

 

Årets internationella:

Svenska simhjältar – Coca Cola Sverige OS Rio 2016Isobar Sweden AB, Carat Sverige, UMG

Child 4 childGarbergs

OLED is the new blackBrand Experience Scandinavia AB

 

Årets samhällsengagemang:

Läkerol Let's talkCloetta Sverige AB, KING, IUM, POST STHLM

#HatahatTelia, Stiftelsen Friends

BrandkollPrime, Trygg-Hansa

SkolklassikernEn Svensk Klassiker

Välkommen hitSvenska Basketbollförbundet

 

Årets mest kreativa lösning:

Läkerol let's talkCloetta Sverige AB, King, IUM, POST STHLM

Ett minne för livetRelevent Communication AB

SingelsläppetSaatchi & Saatchi Stockholm

BrandkollPrime, Trygg-Hansa

Statue of integrityOrd&Bild Reklambyrå

 

Årets endorsement:

Läkerol let's talkCloetta Sverige AB, King, IUM, POST STHLM

Huawei honor – att våga utmanaIsobar

Stage 33, Passion Lab

Henkes hårresande meddelandeJung Relations, HardHat, MediaCom

Umami parkWonderland Event, BerntzonBylund, Socialminds, MindmakersPR

 

Årets rättighetsinnehavare:

Grönt kort för fair playStockholms Fotbollsförbund, Håkansson United

En svensk klassikerEn Svensk Klassiker

Gothia CupBK Häcken, Rättighetsbyrån

Svenska basketbollförbundetSvenska Basketbollförbundet, Håkansson United

BK HäckenBK Häcken, Rättighetsbyrån

 

Årets bästa sponsring:

Kent och 3, Den sista sångenPassion Lab

NattVasanILVA Sweden AB

EM:s bästa fansHåkansson United, Norrlands Guld, Svenska Fotbollsförbundet och Starcom

ICA-klassikernICA Sverige AB

Max @ Way Out West Max Hamburgare, Starcom, Acne och JMW

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev