Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Här är hela programmet till Mediedagen

Publicerad: 17 September 2020, 07:25

En av de medverkande under Mediedagen 2020 är Daniel Eriksson, styrelseordförande på Sveriges Mediebyråer.

Foto: Press + Max Plunger

Nu är det mindre än en vecka kvar till Mediedagen 2020. Det blir en fullspäckad dag där branschens just nu mest brännande frågor diskuteras.


Ämnen i artikeln:

Fotografiska MuseetMediedagen

Nästa onsdag, den 23 september, arrangerar Dagens Media – för fjortonde året i rad – Mediedagen. I år hålls evenemanget på Fotografiska i Stockholm. Men precis som de flesta andra event just nu är publiken med på länk.

– Att årets Mediedagen är digital gör att fler har möjlighet att delta, vilket förstås känns fantastiskt kul. Alla som har en biljett kan själva välja om de vill hänga med oss live eller se det i efterhand, säger Dagens Medias Linnéa Kihlström, som ska leda publiken genom dagen.

– I år har vi verkligen ett intensivt och fullmatat program. Vi ska bland annat snacka om podcastens framtid, de senaste trenderna på Tiktok och hur man kan skapa content och kampanjer tillsammans med sina läsare. Dessutom blir det spännande case! Så ingen kommer att bli besviken.

LÄS OCKSÅ: Så blir Mediedagen 2020

 

Mer ur programmet:

Förändrade mediebeteenden, annonsras och konsten att komma ut starkare på andra sidan.
Daniel Eriksson, styrelseordförande på Sveriges Mediebyråer, ger en omvärldsbevakning och en spaning om hur det förväntas se ut framöver.

Utveckla prenumerationsaffären med e-handeln - en utmaning och affärsmöjlighet.
Att utveckla sin prenumerationsaffär och identifiera affärer är både en utmaning och en möjlighet. Hör Qamyar Ghomi på LRF berätta mer om deras kommersiella arbete och förflyttningen att gå från en traditionell till en digital affär.

Effekt med influencer marketing: Case study med Adidas
Qaroline Nähl, Nordic Brand Communications Manager på Adidas Group, och Natalie Tidenström, vd United Screens, berättar om ett framgångsrikt exempel.

 

Läs mer och säkra din biljett

Här kan du läsa mer om programmet.
Här kan du läsa mer om talarna.
Här kan du köpa biljett.

 

Mediedagen riktar sig till alla som arbetar professionellt med media.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.