Få hela storyn
Starta din prenumeration
Event/sponsring
Publicerad: 17 september 2020, 07:25
En av de medverkande under Mediedagen 2020 är Daniel Eriksson, styrelseordförande på Sveriges Mediebyråer.
Foto: Press + Max Plunger
Nu är det mindre än en vecka kvar till Mediedagen 2020. Det blir en fullspäckad dag där branschens just nu mest brännande frågor diskuteras.
Nästa onsdag, den 23 september, arrangerar Dagens Media – för fjortonde året i rad – Mediedagen. I år hålls evenemanget på Fotografiska i Stockholm. Men precis som de flesta andra event just nu är publiken med på länk.
– Att årets Mediedagen är digital gör att fler har möjlighet att delta, vilket förstås känns fantastiskt kul. Alla som har en biljett kan själva välja om de vill hänga med oss live eller se det i efterhand, säger Dagens Medias Linnéa Kihlström, som ska leda publiken genom dagen.
– I år har vi verkligen ett intensivt och fullmatat program. Vi ska bland annat snacka om podcastens framtid, de senaste trenderna på Tiktok och hur man kan skapa content och kampanjer tillsammans med sina läsare. Dessutom blir det spännande case! Så ingen kommer att bli besviken.
LÄS OCKSÅ: Så blir Mediedagen 2020
Mer ur programmet:
Daniel Eriksson, styrelseordförande på Sveriges Mediebyråer, ger en omvärldsbevakning och en spaning om hur det förväntas se ut framöver.
Att utveckla sin prenumerationsaffär och identifiera affärer är både en utmaning och en möjlighet. Hör Qamyar Ghomi på LRF berätta mer om deras kommersiella arbete och förflyttningen att gå från en traditionell till en digital affär.
■ Effekt med influencer marketing: Case study med Adidas
Qaroline Nähl, Nordic Brand Communications Manager på Adidas Group, och Natalie Tidenström, vd United Screens, berättar om ett framgångsrikt exempel.
Här kan du läsa mer om programmet.
Här kan du läsa mer om talarna.
Här kan du köpa biljett.
Mediedagen riktar sig till alla som arbetar professionellt med media.