Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Här är Brynäs reklamfria tröja

Publicerad: 15 Augusti 2014, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:31

Som första svenska elithockeylag kör Brynäs reklamfritt – i dag offentliggörs den nya matchtröjan.


Ämnen i artikeln:

Unicef

Som Dagens Media tidigare berättat kommer det klassiska hockeylaget Brynäs IF nu att skippa reklam på matchtröjorna. Gävlelaget kommer enbart att köra med Unicef-loggan, klubbmärket, samt loggan för barnverksamheten "En bra start" på tröjorna.

Liknande satsningar har bland annat fotbollsklubben FC Barcelona kört, men aldrig något lag i svenska hockeyligan SHL.

Dessutom får Läkerol arena tillbaka sitt gamla namn Gavlerinken, men dess reklamplatserna kommer att finnas kvar som tidigare.

I dag offentliggör klubben det nya matchstället, inför säsongspremiären om mindre än en månad.

Enligt ett förslag ska Gävle kommun gå in med 25 miljoner kronor, för att finansiera klubbens omstrukturering. Beslut om det kommer att fattas under kommunfullmäktige den 26:e september.

Klart är dock kommunen och Brynäs IF:s avtal gällande arenanamnet, värt 1 miljon kronor.

– Tröjan finanserias som allt annat inom Brynäs IF via vårt totala intäktsflöde och nya partnerstruktur. Den nya strukturen och den rena dräkten ger oss möjlighet att växa och öka intäkterna på lång sikt. Dräkten är en markering för det nya Brynäs som växer fram och den utvecklingsresa som vi påbörjat tillsammans med Unicef, partners, fans, spelare, medlemmar och medarbetare, säger Johan Cahling, vice klubbdirektör och marknadschef i Brynäs IF i ett pressmeddelande.

Den nya matchtröjan kommer att säljas i Brynäs supporterbutik – tio procent från varje såld tröja går till Unicefss arbete för barns rättigheter.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Unicef

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev