Event/sponsring
Här är alla vinnare i Gyllene Hjulet
Publicerad: 27 april 2017, 21:30
Uppdaterad: 28 april 2017, 07:22
UPPDATERAD. När Gyllene Hjulet firade 20-årsjubileum korades segrare i 13 olika kategorier.
Ämnen i artikeln:
Gyllene HjuletSponsrings- och eventföreningen, Sefs, prisade på torsdagskvällen för 20:e gången kommunikation inom event och sponsring.
I år var temat ”Låt oss fira det förflutna – genom att blicka framåt”.
Totalt tävlade 170 bidrag i 13 kategorier, när priserna delades ut på Artipelag på Värmdö utanför Stockholm.
Här är vinnarna:
ÅRETS BÄSTA SPONSRING:
NattVasan - SILVA Sweden, Vasaloppet
ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE:
Gothia Cup – BK Häcken, Rättighetsbyrån
ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG:
#HATAHAT – Telia, Stiftelsen Friends
ÅRETS EVENT B2B:
Webbdagarna Stockholm – IDG, Springconf
ÅRETS EVENT B2C:
Barncancergalan – Det svenska humorpriset - Barncancerfonden, FLX, DNS, Kanal 5
ÅRETS INTERNA EVENT:
Fastighetsbyråns 50 årsjubileum - Fifty shades of great - Minnesota Communication, Fastighetsbyrån
ÅRETS LÅNGSIKTIGA:
Arla kosläpp – Le Pacte, Arla
ÅRETS INTERNATIONELLA:
Child4Child – Garbergs, Childhood Cancer International
ÅRETS HANTVERK:
The Scania Clock – TBWA Stockholm, Scania
ÅRETS DIGITALA:
Los Santos Pride – Garbergs, Stockholm Pride
ÅRETS NYTÄNKANDE:
Läkerol – LET’S TALK – Cloetta Sverige, KING, IUM, POST STHLM
ÅRETS ENDORSEMENT
Henke Lundqvists hårresande meddelande – Procter & Gamble, Jung Relations
ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING
Statue of integrity – Fotografiska, Ord & Bild