Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Här är alla vinnare i Gyllene Hjulet

Publicerad: 27 april 2017, 21:30
Uppdaterad: 28 april 2017, 07:22

UPPDATERAD. När Gyllene Hjulet firade 20-årsjubileum korades segrare i 13 olika kategorier.


Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Sponsrings- och eventföreningen, Sefs, prisade på torsdagskvällen för 20:e gången kommunikation inom event och sponsring.

I år var temat ”Låt oss fira det förflutna – genom att blicka framåt”.

Totalt tävlade 170 bidrag i 13 kategorier, när priserna delades ut på Artipelag på Värmdö utanför Stockholm. 

 

Här är vinnarna:

 

ÅRETS BÄSTA SPONSRING:

NattVasan - SILVA Sweden, Vasaloppet

 

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE:

Gothia Cup – BK Häcken, Rättighetsbyrån

 

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG:

#HATAHAT – Telia, Stiftelsen Friends

 

ÅRETS EVENT B2B:

Webbdagarna Stockholm – IDG, Springconf

 

ÅRETS EVENT B2C:

Barncancergalan – Det  svenska humorpriset - Barncancerfonden, FLX, DNS,  Kanal 5

 

ÅRETS INTERNA EVENT:

Fastighetsbyråns 50 årsjubileum - Fifty shades of great - Minnesota Communication, Fastighetsbyrån

 

ÅRETS LÅNGSIKTIGA:

Arla kosläpp – Le Pacte, Arla

 

ÅRETS INTERNATIONELLA:

Child4Child – Garbergs, Childhood Cancer International

 

ÅRETS HANTVERK:

The Scania Clock – TBWA Stockholm, Scania

 

ÅRETS DIGITALA:

Los Santos Pride – Garbergs, Stockholm Pride

 

ÅRETS NYTÄNKANDE:

Läkerol – LET’S TALK – Cloetta Sverige, KING, IUM, POST STHLM

 

ÅRETS ENDORSEMENT

Henke Lundqvists hårresande meddelande – Procter & Gamble, Jung Relations

 

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

Statue of integrity – Fotografiska, Ord & Bild

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.