Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Här är alla Gyllene Hjulet-vinnare

Publicerad: 14 Mars 2013, 19:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:52

Vinnarna i de sju olika kategorierna korades under Gyllene Hjulet-galan i Globen på torsdagskvällen. Största vinnaren blev Länsförsäkringar Västerbottens event "Nu brandsäkrar vi Västerbotten", av Heja!, John Doe och Racer (numera Plakat).


Ämnen i artikeln:

Gyllene HjuletSponsrings- och eventföreningen

Gyllene Hjulet delas ut av Sponsrings & Eventföreningen till de bästa svenska insatserna inom sponsring och event. Här är årets vinnare:

ÅRETS EVENT B2B

Prototyping the future – IBM, INGO Sthlm och Protothon

Juryns motivering:

"Svårflirtade målgrupper som sällan möts kräver nytt grepp. Med insikt om vad som behövs för att alstra konkreta resultat föds en ny kreativ arena för kommunikation och innovation med personligt anslag. Att enas kring gemensamma mål är en tuff utmaning men i det oväntade mötets magi kan lösningar som ger mervärde för kund och företag skapas. Vi älskar detta korsbefruktade event som lyckas krympa avstånd och ställa siktet mot lösningar som skapar sann affärsnytta."

ÅRETS EVENT B2C

Nu brandsäkrar vi Västerbotten – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide, Racer (numera Plakat)

Juryns motivering:

"Att skapa medvetenhet om brandsäkerhet är en rykande fråga. Med tydligt budskap, gediget arbete och förankrad kampanj där möten är navet överträffas satta mål när insikt kring brandsäkerhet når win-win-win. Vi älskar detta event som på ett innovativt sätt skapar interesse kring en fråga som sällan skapar engagemang. Ljuv musik uppstår i tonsäker kampanj när Västerbotten brandsäkras."

ÅRETS INTERNA EVENT

The Sandvik Journey – Occasion Corporate Events

Juryns motivering:

"Hatten av för strålande arbete! Under tuffa premisser och minutiös planering skapas gediget projekt med höga ambitioner mot stark gemenskap. Vi älskar det här komplexa bidraget för förståelsen och närheten till den extremt stora målgruppen. Med historiens vingslag som grund engageras medarbetare över hela världen och stärker gemenskap och stolthet till oanade höjder – för ett stoltare Sandvik."

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

Firealarm and orchestra – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide, Racer (numera Plakat) och Punkt PR

Juryns motivering:

"Tonsäkert blir brandsäkert. Här skapas en brandlarmsakt som leker med sinnena i en annorlunda förening mot drömmen om ett säkrare Västerbotten. Vi älskar denna kreativa lösning som skapar engagemang kring brandvarnare. Storslagen vision möter vackert oljud i annorlunda syntes."

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

Epic Moments by Panasonic LUMIX – Panasonic, IsobarJJP och Vizeum

Juryns motivering:

"De sa bara klick! Genom strategisk korsbefruktning av IOC, Fotografiska och nordiska toppatleter skapar Panasonic med LUMIX en kampanj med navet i världsunik fotoutställning. Vi älskar detta blixtrande bevis på hur kultur och sport kan vägas samman och mötas över disciplinerna genom historiens oförglömliga ögonblick. Då möter nu, i briljant genomfört sponsorskap med imponerande affärsresultat."

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

Mercedes-Benz Fashion Week – MEC Access

Juryns motivering:

"Genom starka partnerskap och genuin tro på den svenska modescenen skapas norra Europas ledande modeveckor. Vi älskar hur exklusiva Mercedes-Benz Fashion Week genom insiktsfull paketering når skyhögt genomslag även utanför catwalken. Ett välproducerat, trendigt och slipat evenemang med attraktiv rättighet som får fullträff i affärsmässig aktivering."

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

Utanförskapets pris – Skandia och Minnesota Communication

Juryns motivering:

"Kostnaden för förebyggande åtgärder är betydligt lägre än utanförskapets slutgiltiga pris – det visar sig att det lönar sig att investera tidigt. Det är en stor utmaning att kunna förklara, illustrera och konkretiserara ett stort samhällsproblem på enkelt sätt. Skandia imponerar med gediget och uthålligt arbete för att minska utanförskapet genom att ta sitt ansvar, tänka längre och agera. Vi älskar detta samhällsengagemang med kraft att våga inspirera, våga förbättra och våga tänka stort. Ett win-win-win-koncept som visar på stor ekonomisk nytta."

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.