Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Han ska marknadsföra medeltiden

Publicerad: 31 mars 2014, 13:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Patrik Björkander lämnar sin position som marknadschef på Gotlands Media till fördel för Medeltidsveckan.


Under våren påbörjar Patrik Björkander sitt nya arbete som marknadschef för Medeltidsveckan i Visby. Enligt Mats Jansson, styrelseordförande för veckan, kommer han att kunna bistå med förnyelse och spridning.

– I ett evenemang av den här karaktären som har funnits så länge måste man alltid befinna sig i förnyelse och förändring. Vi måste titta på ny kommunikation under nya förutsättningar för att nå ut till såväl gamla som nya kunder, säger han till Dagens Media.

Mats Jansson uppger att man tidigare fokuserat på hög kvalitet till de återkommande besökarna, men att man nu vill arbeta på att bli mer inkluderande.

– Vi vill öka fokus på besökare och gotlänningar, och få ett starkt deltagande, och det är där Patrik kommer in i bilden. Det som behövs är att man tittar bredare och utgår från vad kunderna vill ha och förväntar sig, som exempelvis deltagande. Oavsett om man är nybörjare, specialist, barn eller vuxen så vill man delta i händelserna.

Medeltidsveckan arbetar inte med någon pr- eller reklambyrå. Man har däremot ett nära samarbete med Patrik Björkanders nuvarande arbetsgivare – Gotlands Media.

– Kvaliteten på veckan året innan avgör ofta nästa års vecka. Viktiga delar i arbetet har varit vårt samarbete med Gotlands Media som bistått med marknadsföring, annonser och mycket tryckt information om veckan, säger Mats Jansson.

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News