Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Han leder Inhousegalan

Publicerad: 11 September 2019, 09:50

Byråveteranen Joachim Berntzon leder Inhousegalan den 7 november.

Foto: Fredrik Göras

Joachim Berntzon sluter cirkeln när han tar över galan som han en gång var med och startade.


Ämnen i artikeln:

Inhouse

Joachim Berntzon, som har grundat och driver BB Communications Group, ser fram emot att vara konferencier för Inhousegalan den 7 november.

– Det känns jättekul och det är en stor ära att bli tillfrågad. Det är alltid roligt att vara med på branschsammanhang tycker jag. 

Det är inte första gången Joachim Berntzon leder galor, men första gången han leder den gala som han var med och grundade.

– En gång i tiden hade jag Arkitektkopia som kund. Vi förstod att de satsade på att bli mer välkända och komma närmare marknadschefer. Där någonstans föddes tanken om att hylla det jobb som man gör internt. Då föddes en idé och när vi började utforska det närmare insåg vi att det var en vit fläck.

Galan blev till verklighet efter att Joachim Berntzon sprang på Dagens Medias och Resumés chefredaktör Fredrik Svedjetun.

– Nu är cirkeln sluten i och med att jag leder galan.

Joachim Berntzon har även stått på scen i egenskap av ståuppkomiker.

– Jag fick ett infall när min son berättade att han lyssnade på en humorpodd. Det slog mig att jag tycker att det är kul att underhålla och att stand up kan vara rätt forum. Jag insåg inte vilken insats det krävdes med gav mig sjutton på att jag skulle klara det. Jag har uppträtt en del på Norra Brunn och Maffia.

Kommer vi se något att det under galan?

– Absolut, galan behöver en blandning av underhållning och tävling. Som konferencier har jag, i uppdrag att alla ska ha en kul kväll, trots att de flesta kommer att lämna utan pris. 

Joachim Berntzon har tidigare suttit med i juryn för galan och tipsar de som ännu inte skickat in sitt bidrag inför galan. 

–  De uppdrag som har det tuffast är de som tar för mycket utrymme på sig att förklara tankarna bakom och hur idéerna kom till. Man ska vara kortfattad, kärnfull och visuell. 

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Inhouse

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.