Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

H&M återvänder till Roskilde

Publicerad: 22 Mars 2012, 07:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

H&M:s initiativ, Reboot Camp, ska ge Roskildefestivalens besökarna en bättre upplevelse, samtidigt som det ska stötta kampen mot HIV/Aids.


Ämnen i artikeln:

H M

Det är tredje året i rad som H&M anordnar sitt H&M Reboot Camp på Roskildefestivalen. Campet är en tältplats vid festivalområdet i närheten av den orangea scenen. I biljettpriset ingår bland annat ett tvåmannatält, gratis frukost och tillgång till toalett, dusch och restaurang.

På H&M:s globala Facebook-sida startar en tävling i början av maj där H&M-fans kan tävla om att bli H&M:s trendscout på plats på årets Roskildefestival och i Sverige kan man också, via aktiviteter i butik, tävla om biljetter till campet och Roskildefestivalen. Innan campet öppnar i juli ska det också finnas möjligheter att buda på ”Love Shacks”, lyxtält inredda med H&M Home-produkter i olika teman.

H&M kommer i april också, för femte året i rad, lansera en Fashion Against Aids-kollektion, där 25 procent av försäljningspriset går till HIV/Aids-förebyggande projekt. De fyra tidigare kollektionerna har samlat in mer än 45 miljoner svenska kronor till ändamålet.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.