Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Friidrottare ska lyfta Subway

Subway knyter till sig Moa Hjelmer och Michel Tornéus – och planerar storkampanj.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Mars 2013, 06:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:53

Ämnen i artikeln:

MediacomSubway

Moa Hjelmer tog bronset på damernas 400 meter vid friidrotts-EM i Göteborg förra helgen, och satte nytt svenskt rekord.

Michel Tornéus satte nytt svenskt rekord hela två gånger i längdhoppsfinalen och plockade silvret.

Nu knyts de båda unga friidrottarna till snabbmatskedjan Subway, som tecknat ett omfattande sponsoravtal med dem.

– Det är ett bra sätt för oss att lyfta varumärket och positionera oss som ett nyttigare alternativ på fast food-marknaden. Istället för att bara prata produktfördelar vill vi inspirera folk att äta rätt, träna och må bra, säger Eva Ekeberg, nordisk marknadschef för Subway.

I maj ska Moa Hjelmer och Michel Tornéus synas i en omfattande kampanj för Subway.

– Jag vill inte gå in på några exakta belopp, men detta är en stor satsning som tar en stor del av vår mediebudget, säger Eva Ekeberg.

Subway jobbar med reklambyrån Momentum samt mediebyrån Mediacom. Care of Haus sköter bolagets pr. Förra året jobbade Subway med simstjärnan Therese Alshammar som ambassadör.

– Det var en stor framgång, vår bästa kampanj någonsin, säger Eva Ekeberg.

Ämnen i artikeln:

MediacomSubway

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.