Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Fortum väljer Minnesota

Publicerad: 28 Januari 2011, 11:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Pitchen är avslutad. Minnesota blir Fortums nya strategiska eventpartner.


Fortum drog igång upphandlingen av en strategisk eventpartner i höstas och nu har valet fallit på Minnesota Communication.

– Det är ett jätteroligt och stort uppdrag, som innefattar alla Fortums bolag i Sverige och alla eventaktiviteter, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota till dagensmedia.se.

Byrån ska arbeta med alla Fortum-bolagens event-kommunikation med konsumenter, företag och medarbetare. I uppdraget ingår bland annat att aktivera Fortums olika sponsorskap och med eventdelen i integrerade kampanjer.

– Vi är imponerade av hur Fortum har jobbat med event hittills. De jobbar integrerat med gemensamma briefer för reklam-, pr- och eventbyråer. Det är så man vill jobba som byrå, men det är inte så ofta det är så, säger Andy Pimmeshofer.

Ann Lindell Saeby, kommunikationsdirektör på Fortum Sverige, säger i ett pressmeddelande att Minnesota tydligt visat förståelse för energijättens affär och önskemål.

– Vi står inför nya roliga utmaningar och vi ser det som en naturlig utveckling att starta detta arbete med en ny samarbetspartner, fortsätter hon.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.