Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Expressen syns mer än Aftonbladet

Publicerad: 2 Juli 2013, 12:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:41

I kampen mellan de båda kvällstidningarna är det Expressen som syns mest i Almedalen.


Ämnen i artikeln:

ExpressenAlmedalenAlmedalen 2013NetigateAftonbladet

Expressen har hittills under veckan vunnit kampen om Almedalsbesökarna. I Netigates och Dagens Medias dagliga "Almedalspanelen" säger 45 procent att Expressen har bäst synlighet på plats i Visby. Motsvarande siffra för Aftonbladet är 28 procent.

– Expressen har sin valstuga på en central plats och intervjuar många spännande gäster. Det är svårt som Almedalsbesökare att missa den, säger Lars Lindberg, marknadschef på Netigate.

Dessutom visar panelen att Almedalsbesökarna ser Expressen som en trovärdigare källa för nyheter om Almedalen än konkurrenten Aftonbladet.

Trots det svarar fler – 39 procent – att de helst väljer Aftonbladet för nyheter om Almedalen, 31 procent väljer helst Expressen.

Ny i år är Expressens flygbuss som tar resenärer från Gotlands flygplats till Visby.  35 procent av de tillfrågade besökarna har sett bussen, vilket är i princip samma resultat som Aftonbladets minibilar som delar ut tidningar.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.