Gå direkt till textinnehållet

Expressen syns mer än Aftonbladet

I kampen mellan de båda kvällstidningarna är det Expressen som syns mest i Almedalen.

Expressen har hittills under veckan vunnit kampen om Almedalsbesökarna. I Netigates och Dagens Medias dagliga "Almedalspanelen" säger 45 procent att Expressen har bäst synlighet på plats i Visby. Motsvarande siffra för Aftonbladet är 28 procent.

– Expressen har sin valstuga på en central plats och intervjuar många spännande gäster. Det är svårt som Almedalsbesökare att missa den, säger Lars Lindberg, marknadschef på Netigate.

Dessutom visar panelen att Almedalsbesökarna ser Expressen som en trovärdigare källa för nyheter om Almedalen än konkurrenten Aftonbladet.

Trots det svarar fler – 39 procent – att de helst väljer Aftonbladet för nyheter om Almedalen, 31 procent väljer helst Expressen.

Ny i år är Expressens flygbuss som tar resenärer från Gotlands flygplats till Visby.  35 procent av de tillfrågade besökarna har sett bussen, vilket är i princip samma resultat som Aftonbladets minibilar som delar ut tidningar.

Niclas Rislund

Publicerad 2013-07-02 12.31Uppdaterad 2015-12-06 13.41

Dela artikeln: