Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Eventchef sjösätter hinderbanetävling

Publicerad: 10 Oktober 2012, 11:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

David Klint, grundare av eventbyrån BSP Marketing, sjösätter nästa år ett stort hinderbanelopp på Gärdet och Kungliga Djurgården i Stockholm.


Nästa september går loppet Tough Viking av stapeln. Loppet består av en 12 kilometer lång bana och 15 hinder, som bland annat utgörs av isbad och elhinder.

Bakom loppet står David Klint, grundare och delägare i event- och sponsringsbyrån BSP Marketing.

– Jag är själv väldigt sportintresserad och har sprungit ett sådant här lopp och tyckte att det skulle passa bra i Sverige. BSP Marketing är min huvudsyssla, men det här gör jag för att det är så roligt att jag inte kan låta bli, säger David Klint till dagensmedia.se.

Tanken är att det ska finnas samarbetsmöjligheter i form av sponsorskap på olika nivåer, bland annat som presentatör och huvudsponsor. Men David Klint säger att företag även kan få sponsra ett enskilt hinder.

– Företagen ska kunna äga ett hinder, så att ett visst företag står för taggtrådshindret. Men det ska inte bli för mycket utan allt ska smälta in och se snyggt ut, säger han.

Vilket företag tror du skulle vilja sponsra elhindret?

– Ja, jag vet inte, ett elbolag kanske. Men det är den minsta sortens sponsorskap, den största är presentatör.

Hur har intresset för sponsorskap sett ut än så länge?

– Vi har precis sjösatt detta, så nu pågår processen, men det är många som är intresserade. Det är roligt och har nog att göra med läget.

Du sjösätter ju eventet genom ditt företag Le Pacte, hur involverade är BSP Marketing?

– Det är oklart, men BSP Marketing ska givetvis vara där om ett företag behöver hjälp med att aktivera ett sponsorskap. Det här är mer en juridisk grej. BSP ska ju inte bedriva idrottstävlingar.

Deltagarna kan tävla individuellt eller i lag och anmälan görs via hinderloppets sajt.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.