Elon blir huvudsponsor åt "Så mycket bättre"

Nya huvudsponsorn Elon kommer bland annat att hylla veckans artist genom att veckovis tematisera musiken i sina reklaminslag.

Till helgen är det premiär för årets upplaga av

”Så Mycket Bättre” på TV4. Under de åtta veckor som programmet pågår kommer Elon att uppmärksamma sponsorskapet med olika rikstäckande och lokala aktiviteter.

Exempelvis kommer företaget att sätta ljus på veckans artist genom reklaminslag med anknytande musiktema. Under Erik Gadd- veckan kommer soul att dominera och under Louis Hoffstens vecka blir det blues, till exempel.

– Programmet samlar ofta alla i hemmet på lördagskvällarna och vi kommer satsa på att lyfta fram hemmalösningar som vi tror kan skapa ännu mer lördagsmys, kommenterar Christian Dahlborg, som är marknadschef på Elon.

Han fortsätter:

– Våra butiker från norr till söder kommer också att uppmärksamma det populära programmet på olika sätt för kunderna.

Elon blir huvudsponsor för "Så mycket bättre", men har sällskap av  fler sponsorer som är nya för i år. Till exempel bilvarumärket Mazda, Svensk Mjölk Grevé, Präst och Herrgård. och spelbolaget Videoslots.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-10-19 11.38Uppdaterad 2018-10-19 12.03

Ämnen i artikeln: