Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Efter skidsuccén – Kexchoklad testar löpning

Publicerad: 18 Mars 2015, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Gyllene Hjulet-nominerade Kexchoklad förlänger säsongen och ger sig in på löpning.


Ämnen i artikeln:

Gyllene HjuletCloetta

Kexchoklad har synts i backarna i Sälen och Vemdalen sedan 1994, genom sitt sponsorskap av Skistar.

Nu ökar Cloetta sponsringsbudgeten för Kexchoklad och ger sig på allvar in i löparsegmentet.

– I dag är vi starkast under vintern, vi vill utöka det till resten av året, säger Cloettas kommunikations- och sponsringschef Fredrik Sjöström till Dagens Media.

Sedan tidigare sponsrar Kexchoklad Göteborgsvarvet. I år utökas åtagandet till att omfatta även Stockholms Halvmarathon, Blodomloppet och Bellmanstafetten, där Cloetta kommer att finnas med sin kexchokladrutiga mellanmålsstation.

Syftet med sponsorskapet är att stärka bilden av Kexchoklad som ett mellanmål snarare än en godisbit.

– Löpning är mer en mer individuell aktivitet än en familjesemester i fjällen, men samtidigt en väldigt folklig företeelse som blir allt populärare. Stommen i vårt budskap är densamma som i fjällen, vi belönar den aktiva människan, säger Fredrik Sjöström.

Cloettas sponsringssamarbete med Skistar kan vinna ett Gyllene Hjul nästa vecka för bästa långsiktiga sponsring.

För Dagens Medias premumeranter:

I Dagens Media nummer 5 2015, ute i dag, berättar Fredrik Sjöström mer om samarbetet med Skistar, varför Kexchoklad slutade att sponsra alpina landslaget och om vikten av en långsiktig syn på sponsring.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Gyllene HjuletCloetta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.