Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Efter dubbelvinsten – Heja! förstärker

Publicerad: 3 april 2013, 06:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:50

Den norrländska event- och sponsringsbyrån Heja förstärker sin sponsringsavdelning efter den dubbla segern i Gyllene Hjulet.


Det var tillsammans med kunden Länsförsäkringar Västerbotten som Heja tog hem priserna för Årets event business to consumer och Årets mest kreativa lösning i branschtävlingen Gyllene Hjulet.

Nu förstärker Heja sin ett år gamla sponsringsverksamhet med Tom Englén.

– Genom rekryteringen av Tom tar vi ytterligare ett steg mot att bli en av landets ledande byråer på sponsringssidan säger Mattias Walfridsson, strateg och ansvarig för Hejas sponsringsavdelning, i ett pressmeddelande.

På den Umeåbaserade byråns kundlista inom sponsring finns bland andra Gainomax Recovery, Coop Nord och Umeå Universitet.

Men enligt byrån är nu flera nya kunder på väg in.

– Vi ser att sponsringsområdet har en grym potential, såväl i Norrland som nationellt, och det kan mycket väl bli tal om fler rekryteringar till sponsringsavdelningen framöver säger Hejas vd Mattias Önell i pressmeddelandet.

Tom Englén kommer senast från Svenska Volleybollförbundet där han arbetat med bland annat Swedish Beach Tour.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.