Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Djurgårdens nya sponsor

Publicerad: 13 Juni 2014, 10:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:35

Al Shaheen Group, med säte i Dubai, går rakt in på matchtröjan.


Ämnen i artikeln:

Djurgårdens IF

I går skrev Dagens Media att ett investmentbolag från Mellanöstern var på väg att skriva ett sponsoravtal med Djurgården Fotboll.

I dag blev det offciellt att bolaget är Al Shaheen Group, med säte i Dubai.

En viktig person för att sy ihop avtalet var Djurgårdens förre chefscout Khaled El-Ahmad.

– Det är Khaled och jag som tagit fram paketet. Det är ett sponsorskap som sträcker sig över två år – ett brett sådant med många delar. Den tidigare sponsorprodukten i sport har handlat om exponering. Det är fortfarande viktigt med nu handlar det även mycket om affärsmöjligheter. Och det har varit grunden för det här samarbetet, säger Gunnar Gidefeldt, kommersiell chef Djurgården Fotboll, till Dagens Media.

Vilka affärsmöjligheter som öppnas för Al Shaheen Group i och med samarbetet med Djurgården vill Gunnar Gidefeldt inte kommentera.

Men han säger att det är mycket intressant att en internationell aktör kliver in i allsvenskan.

– Vi blir en megafon för den svenska marknaden för dem. Det är kul, säger Gidefeldt.

Redan den 7 juli – då Elfsborg möter Djurgården – kommer Al Shaheen Group att exponeras på stockholmslagets matchdräkt, samt på hemmaarenan Tele2 Arena.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Djurgårdens IF

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.