Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

"Det vi gjorde var väldigt innovativt"

Publicerad: 27 Mars 2015, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Hallå där... Tomas Hoszek, vd för Lidingöloppet som igår vann pris på Gyllene Hjulet för årets event.


Under gårdagens Gyllene Hjulet-gala var det Lidingöloppets tunnellopp genom Norra länken som blev årets event.

Tomas Hoszek är vd för Lidingöloppet.

Grattis till vinsten, hur känns det?

– Det känns jättebra. Det är en bekräftelse på ett väldigt hårt arbete som vi genomförde förra året, så det här är ett erkännande för allt vi har lyckats göra, säger Tomas Hoszek till Dagens Media.

Varför tror du att ni vann?

- Det vi gjorde var väldigt innovativt. Det var tunnlarna vi var i som skapade den här möjligheten. Det är helt enkelt en arena som inte är särskilt vanligt att arrangera ett lopp i. När man släpper in trafiken i tunneln blir det för dålig luft för att vara där, därför skedde det här bara vid ett tillfälle.

Enligt Tomas Hoszek slog loppet Europarekord i antalet deltagare.

– Vi genomförde dessutom ett antal upplevelseaktiveringar under loppets gång. Det, i samband med den unika arenan, tror jag gjorde att vi vann, säger Tomas Hoszen.

Kan du ge några exempel på upplevelseaktiveringar?

– Bland annat hade vi en ljusaktivering i form av ett laserspel som arrangerades av Tallink Silja nära inpå starten i tunneln. Folk slutade springa och började fota och filma istället, så där nådde vi precis vad vi ville. Det vi försökte få fram var att det inte bara var ett lopp utan att det skulle vara en upplevelse.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.