Få hela storyn
Starta din prenumeration
Event/sponsring
Publicerad: 28 Augusti 2012, 11:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13
Nu går startskottet för nomineringarna till Årets Marknadschef. Här är juryn som ska utse en vinnare till Mediedagen.
För sjunde året i rad sjösätts Årets Marknadschef, en utmärkelse som arrangeras av Marknadsföreningen i Stockholm med Dagens Media som mediepartner.
Årets jury står klar och som vanligt representerar medlemmarna olika discipliner, såsom bemmanningsföretag och mediebyråer:
Marknadsföreningen tar emot nomineringar till Årets Marknadschef till och med 5 september. Anmälningarna kan göras via föreningens sajt eller genom att mejla till info@mis.se.
Alla de som blir nominerade får fylla i utförliga formulär som juryn sedan går igenom och granskar.
– Vi vill synliggöra duktiga marknadschefer och visa på vilket svårt arbete de har. Alla får vara och nominera. Det vi behöver är namnet på marknadschefen och företagsnamnet och sedan följer vi upp nomineringarna, säger Francesca O'Brien Apelgren, vd på Marknadsföringen i Stockholm, till dagensmedia.se.
Juryn plockar bland de nominerade ut fem marknadschefer som tävlar om utmärkelsen. Vinnaren utses på Mediedagen 9 oktober på Berns.
– Jag plockar upp 5 kandidater och intervjuar dem på scen och tillkännager sedan vem vinnaren är. Ingen av de nominerade vet innan vem vinnaren är, så det hela blir mycket spännande. Vi har alltid fem väldigt starka kandidater, säger Francesca O'Brien Apelgren.
2006: Anna Stinger, Tele2
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2008: Anders Forssten, Max
2009: Elenore Wolgers, Folkoperan
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
Elin Hanspers