De ska döma i Gyllene Hjulet

2015-01-26 09:44  

Här är juryn som ska utse årets bästa sponsring och event.

Huvudjuryn i årets upplaga av Gyllene Hjulet består av fyra personer: Cecilia Perlind, TNS-Sifo, Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, Erik Öhlin, marknadschef på XL-bygg och Josefine Billström, senior planner på Ingo.

Utöver de fyra i huvudjuryn – som kommer att bedöma samtliga bidrag – består juryn av ytterligare 14 personer.

- Vi har eftersträvat en sammansättning som representerar branschen, med representanter från olika typer av byråer, annonsörer och rättighetsinnehavare, säger Cecilia Perlind, ansvarig för varumärke och kommunikation på TNS-Sifo, som gör sitt sjunde år som ordförande i Gyllene Hjulets jury i ett pressmeddelande.

Niklas Birgetz är vd för Sponsrings- och eventföreningen som arrangerar Gyllene Hjulet:

– Jag känner mig mycket stolt över årets jury och det kommer bli extra spännande i år eftersom Gyllene Hjulet ökar med sex nya kategorier. Vi lägger till årets nytänkande, årets långsiktiga, årets internationella, årets endorsement, årets digitala och årets hantverk.

Vinnarna presenteras på Gyllene Hjulets gala den 26 mars.

 

Här är alla juryledamöter:

 

Event:

Jenny Ström, chef för brand engagement, Swedbank

Rasmus Fursäter, account manager, event&meetings, Nordic Choice Hotels

Lillemor Walenius, marknadsansvarig Metro Göteborg

Pär Arvered, grundare och försäljningschef, Knut Kommunikation

Lina Harbom Hedberg, vd CBAB

Robin Björkell, mediaspecialist, Edelman Deportivo

Tanja Rutherhagen, grundare av Story Design Studio

 

Sponsring:

Thomas Sunesson, sponsorsälajre, Aller Media

Nina Ekstrand, varumärkes- och marknadschef Team SCA

Krister Svensson, chef för specialresor och samarbeten på SJ

Anna Löfgren, ansvarig för sponsring på Cancerfonden

Magnus Sallbring, marknadsdirektör Atea

Mattias Walfridsson, vd på Heja!

Mikael Jiffer, vd för Posterscope

 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt