Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

De kan vinna Stockholm Media Award

Publicerad: 23 Mars 2012, 09:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

UPPDATERAD. OMD, Mindshare och Scream är några av de byråer som kan ta hem segern i kategorin "Årets kampanj" under Stockholm Mediaweek.


Sveriges Mediebyråer och dess pr-byrå Bindefeld släppte idag nomineringarna i Stockholm Media Awards två tyngsta kategorier.

De nominerade i kategorin Årets kampanj:

Uppdragsgivare/Kampanj/Byrå (övriga inblandade byråer)

  • Apoteket, Magkampanjen, OMD (Forsman & Bodenfors)
  • GB Glace, Säg det med en glass, Mindshare (Wiley/ Y&R)
  • Kanal 5, Wipe Out Winter, Scream (Morgenland, Nyheter24 gruppen)
  • Mio, The three dimension inspiration campaign, Starcom (Mio Inhouse, Another Agency)
  • Posten, Kom närmare, IUM och Åkestam Holst
  • Procter & Gamble, Ariel Fashion Shoot, Saatchi & Saatchi Stockholm, MSL Nordic och Mediacom (Atomgruppen, B-Reel)
  • Samsung, Äppelmos, Starcom (Spinn Action Marketing, Projector)
  • Synsam, Offside-Sponsring i Allsvenskan, Starcom (M’Sync, Fuentes, Blue Carrot, Nitton)
  • Telia, Tittarens jul på TV 6, MEC (Bentrovato, MTG Creative Sales)
  • Kraft Foods, Aladdin Pralinspelet, Starcom (Prime PR, INGO)

Årets Annonsör:

• Ikea

• Comhem

• SEB

• Tele2

Nomineringarna i de tre övriga kategorierna – Årets mediebyrå, Årets säljorganisation och Årets branschpersonlighet – släpps vid ett senare tillfälle.

Stockholm Media Awards delas ut under Stockholm Mediaweek, som arrangeras den 9-10 maj på Chinateatern i Stockholm.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.