Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

De kan vinna Gyllene Hjulet

Publicerad: 24 Februari 2011, 07:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Av 119 inskickade bidrag har nu 35 nominerats i Sponsrings- och eventbranschens tävling Gyllene Hjulet.


Ämnen i artikeln:

Gyllene HjuletSponsrings- och eventföreningen

Priset delas ut till företag och organisationer som på ett kreativt och effektivt sätt utnyttjat sponsring och event i sin marknadsföring. Årets juryordförande Cecilia Perlind från TNS-Sifo kommenterar juryarbetet i ett pressmeddelande:

– Årets bidrag visar upp en positiv utveckling när det gäller aktivering. Många projekt har en tydlig och relevant story och vi ser ett fantastiskt uppsving när det gäller integrering i andra kanaler.

Flest nomineringar, fem stycken, fick sponsringsbyrån Sport & Brands.

– Vi är glada här på kontoret, även om vi förstås ville ha ännu fler nomineringar. Även om vi har vunnit fyra år i rad så är det här fortfarande lika kul, säger Niklas Olovzon, medgrundare och kreativ chef på S&B.

Här är de nominerade:

 

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

- Every Team Needs a Shirt with a Story - Jung Relations och adidas

- Mekonomen Våga Fråga - S&B och Mekonomen

- Panasonic LUMIX & Fotografiska - JJP/Aegis, Panasonic, Vizeum och DDB Stockholm

- Santa Maria Melodifestivalen 2010 - JJP/Aegis, Santa Maria och Fredag

- Team biogas.se - E.ON, Volkswagen Group och S&B

 

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

- ATG för ATG Sommartravet (Byrå: S&B)

- Stockholms filmfestival

- Svenska handikappidrottsförbundet & Sveriges paralympiska kommitté för Lag Paralympics (Byråer: John Petersen AB och JKL Group)

- TV4-gruppen för Idol 2010

- Vasaloppet

 

EVENT B2C

- Marabou Polka-lansering - Concept Store, Kraft Foods och Prime PR

- Milda - "Tomtens Pepparkaksfabrik" - Lowe Brindfors, Unilever och Art'n Dito

- Netonnet Lagershopsöppning - Mediaedge:cia / MEC Access, Garbergs och Netonnet

- Spirit of Innovation - Futurniture, Springtime PR, Sweco, Tengbom Arkitekter, Mediatec och Ambrosius

- Volvo Subject60 - Jung Relations, Volvo och Knock

 

EVENT B2B

- Beyond - Bodén & Co/Rewir och Stockholmsmässan

- The Breakfast Qlub - Senti

- Entreprenörsmötet - Minnesota Communication

- Guldlådan 2010 - PS Communication och Posten

- 100-wattaren 2010 - Eventum och Sveriges Annonsörer

 

INTERNA EVENT

- Kunskapsveckan med Get Together - Springconf och Grant Thornton

- Lärarförbundets kongress 2010 - Imagine och Lärarförbundet

- Manpower Festival - Eventum och Manpower

- Telenors Sound of Freedom Festival - Meetmasters och Telenor

- ÅF Innovation by experience Torch 2011 - Eventyr och ÅF

 

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

- Bordellen i Almedalen - Gyro, Järfälla tjejjour och Spotlight PR

- Idéer för livet - Skandia

- Konst på elskåp - Fortum, Prime PR, Bodén & Co och Garbergs

- Mekonomen Våga Fråga - S&B och Mekonomen

- Svenska Hjältar - Aftonbladet, BSP Marketing, OTW Television och Micael Bindefeld AB

 

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

- Bordellen i Almedalen - Gyro, Järfälla tjejjour och Spotlight PR

- Folkdräkt 2.0 - Svenska Turistföreningen (STF) och Syrup

- Rosa kudden - Milk Reklambyrå och Mio

- Team biogas.se - E.ON, Volkswagen Group och S&B

- Tillsammans - Kollo och IKEA

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.