Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

De kan prisas i Stockholm Media Award

Publicerad: 25 november 2020, 13:38

Carl Wåreus, Adam Alsing och Charlotte Thür är nominerade i kategorin Årets branschpersonlighet.

Foto: Janne Næss/Alba Giertz/Janne Næss

Här är de nominerade till priserna Årets säljorganisation, Årets annonsör och Årets branschpersonlighet.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardStockholm Media WeekSveriges Mediebyråer

Den 3 december äger Stockholm Media Week rum, nu står det klart vilka som har nominerats i kategorierna Årets säljorganisation, Årets annonsör och Årets branschpersonlighet. 

LÄS ÄVEN: Så blir Stockholm Media Week 2020

Nominerade Årets annonsör:

Burger King
Klarna
Lidl
Oatly
Polisen
Volkswagen

För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden. Vinnaren utses av årets huvudjurygrupp. 

Nominerade Årets branschpersonlighet:

Charlotte Thür, vd ochn grundare IAB Sweden
Adam Alsing, radio och tv-programledare
Carl Wåreus, head of domestic clients, agencies och partners, Google

För att nomineras i kategorin Årets Branschpersonlighet ska personen ha varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Juryn består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

Nominerade Årets säljorganisation:

Acast
Bauer Media
JCDecaux
Mediekompaniet
Ocean Outdoor
Schibsted Sales & Inventory

För att nomineras i kategorin Årets Säljorganisation ska man, som ett medieföretags säljorganisation, ha skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och förstärkt mediebyråernas arbete. Som säljorganisation ska man ha utfört sina uppdrag över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt. Vinnaren utses av en jury bestående av tunga namn från mediebyråbranschen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.