Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

De dömer Guldlådan

Publicerad: 23 September 2009, 11:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:12

Både kreativitet och effekt prisas i tävlingen Guldlådan, där Posten utser Sveriges bästa direktreklam.


Vinnarna avslöjas den 16 november vid en gala på Södra Teatern i Stockholm. I juryn sitter bland andra Storåkers McCanns Pia Grahn Brikell, Garbergs Nina Åkestam och Elgigantens marknadschef Mattias Håkansson.

Tävlingsbidragen ska vara inlämnade senast 16 oktober.

Här är alla jurymedlemmar.

Kreativitet:

Olle Nordell, Nordell & Nordell (ordförande), Helene Malmberg, frilans, Andreas Engstrand, Forsman & Bodenfors, David Orlic, Volontaire och Sami Lill, The Fan Club.

Lojalitet och effekt:

Katja Widlund, Göteborgs Posten (ordförande), Mikael Thiel, MRM Starsky, Monica Born, Åkestam Holst, Fredrik Lund, DDB Rapp Collins och Nina Åkestam, Garbergs.

ODR:

Mattias Håkansson, Elgiganten (ordförande), Patrick Grabenbauer, Willys, Jimmy Bolander, MediaCom, Helena Klange, Lowe Brindfors och Hanna Steiner, Pool.

Reklamskolorna:

Pia Grahn Brikell, Storåkers McCann (ordförande), Jan Ringsö, Reaktion, Jörgen Lindqvist, Masscreation och Marcus Tagesson och Linn Rundgren från Babyshop.se.

Årets reklamskoleuppdrag kommer från Babyshop.se.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.