Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Daniel Weilar till Stockholm Media Week 2018

Publicerad: 3 April 2018, 08:50
Uppdaterad: 9 April 2018, 09:24

Daniel Weilar

UPPDATERAD. Fokus vd Claes de Faire är programledare och entreprenören Daniel Weilar gör entré som ny redaktör och talare för Stockholm Media Week. Tillsammans med en redaktionsgrupp har Daniel Weilar skapat innehållet för årets program, som presenteras av branschexperter från bland annat Klarna och Scream.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Nytt för årets Stockholm Media Week är att innehållsarbetet och grunden till programmet för dagarna gjorts av en redaktionsgrupp bestående av fem representanter från Sveriges Mediebyråers medlemsföretag. Utifrån deras arbete har Daniel Weilar, i rollen som redaktör, skapat årets program.

I redaktionsgruppen ingår Göran af Klercker på Publicis Media, Jacob Lovén på OMD, Johanna Alanko på Adon, Fredrik Englund på Bizkit Havas, Martin Hugosson på Wavemaker och Marina Ahlberg på Sveriges Mediebyråer.

Två intensiva dagar, indelade i fyra akter, kommer ledas av Fokus vd Claes de Faire tillsammans med branschexperterna Lisa Palm Danielsson på McDonalds, David Sandström på Klarna, Åsa Sohl på Scream Mediabyrå och entrepenören Daniel Weilar.

Stockholm Media Week arrangeras för fjortonde året i rad och går av stapeln den 16 maj, där stora delar av mediebranschen möts för att diskutera utmaningar och möjligheter. Övergripande tema för årets upplaga är "i sökarljuset: kassakor", flugor och elefanter i medierummet."

– Planeringen går på högvarv. Många spännande programpunkter och personligheter kommer årets upplaga av Stockholm Media Week att bjuda på. Vi är otroligt stolta över att arrangera det för fjortonde året i rad och jag kan lova att vi kommer bjuda på många spännande nyheter inför och under dagarna, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer, till Dagens Media.

Även om grundkonceptet alltid bestått ligger utmaningarna i att hitta rätt innehåll. Helst eftersträvas en balans av att ligga i framkant och ta upp aktuella frågor utan att upprepa sig.

– Det mesta arbetet är det redaktionella och det är ju lite gissningar ibland, för ämnena ska fortfarande vara heta i maj. Ibland är det rätt tydligt att vi behöver ta upp vissa saker utan att upprepa oss. Samtidigt vill vi alltid ligga i framkant och få alla deltagare att hänga med. Det ska tilltala ett brett spektrum i mediebranschen, säger Staffan Slörner.

Teknikens sätt att förstärka presentationer försöker man hela utveckla och i år kan deltagarna förvänta sig 360-projiceringar som en del av upplevelsen.

– Vi ska försöka skapa miljöer utifrån vad samtalen handlar om och kommer gå in i lite olika världar, säger Staffan Slörner.

Stockholm Media Week arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 16-17 maj på Grand Hotel, Vinterträdgården, i Stockholm.

Akter - Stockholm Media Week 2018

1. Om ledarskapet, individen och företagskulturen.

Lisa Palm Danielsson, McDonalds - ledarskap, humankapitalet och vikten av och hur man skapar en stark företagskultur. Hur föds talanger och hur behåller man dem? Hur fortsätter framgångsrika företag att vara framgångsrika?

2. Data och kreativitet.

David Sandström, Klarna - om kroppen, knoppen och tekniken och samspelet mellan data och kreativitet, som alltmer växer ihop. Trendspaning mot människodrivet istället för datadrivet.

3. Elefanter med huggtänder.

Åsa Sohl, Scream Mediabyrå - en omvärldsbeskrivning och vår plats i den. Om de stora elefanternas dans både i öst, väst och här hemma. Hur påverkar de oss och vad kan vi lära oss? Hur ser framtidens media ut och hur går slaget om streaming-konsumenten?

4. Härnäst…?

Daniel Weilar, entreprenör / konsult -i kölvattnet av sociala stormar, fake news och rörelser. Vart har det lett? Om stundande riksdagsval och andra heta potatisar. I akt fyra knyts säcken ihop.

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.