Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Dags att spetsa B2B-marknadsföringen? Missa inte B2B Marketing 2020

Publicerad: 15 Oktober 2020, 05:50

Magdalena Fahlen på Sandvik och Next States Johan Åberg kommer båda att medverka under B2B Marketing 2020.

Hur kan B2B-marknadsföringen bli bättre, mer kreativ och ge större effekt? Det är frågor som diskuteras under Dagens Medias och Resumés hybridevent B2B Marketing 2020.


Ämnen i artikeln:

ResuméDagens Media

Dagens Medias och Resumés gemensamma event om B2B-marknadsföring skulle egentligen ha arrangerats i slutet av april. På grund av coronautbrottet har evenemanget dock fått skjutas fram.

Men nu är det äntligen dags. Nästa torsdag, den 22 oktober, går B2B Marketing 2020 av stapeln. Thomas Nilsson på Resumé och Linnéa Kihlström på Dagens Media kommer att leda publiken genom dagen.

– Coronakrisen har ökat vårt sug efter såväl kunskap som branschkollegor. Därför känns det givetvis roligt att kunna samla branschens bästa namn för en heldag om hur vi kan växla upp B2B-marknadsföringen, säger Linnéa Kihlström.

Under dagen delar några av Sveriges främsta på området med sig av case, lärdomar och strategier. En av dem som kommer att vara på plats är Next States vd Johan Åberg. Han ska bland annat ge sina bästa råd kring hur B2B-företag bör lägga upp sina strategier för att landa en megadeal.

Dessutom berättar Hanna Wennberg, global marknads- och kommunikationsdirektör Adapteo, om hur man förflyttar och bygger varumärken i en traditionell B2B-verksamhet där varumärkesfrågor och kommunikation tenderar att hamna längre ned på agendan.

Bland övriga talare finns Linus Almqvist på Ramboll, Magdalena Fahlen på Sandvik och Martin Edenström på Consid.

– Det är genom att dela erfarenheter och kunskaper som vi kan utvecklas. Så vill du ta din B2B-marknadsföring till nästa nivå ska du inte missa den här dagen, säger Linnéa Kihlström.

Heldagskonferensen, som hålls på Fabriken Event i Stockholm, är ett så kallat hybridevent.

– Det ska bli otroligt roligt att både ha möjlighet att välkomna en mindre publik på plats och samtidigt en obegränsad mängd digitalt. Mixen av live och digitalt känns spännande och helt rätt i tiden, säger Linnéa Kihlström.

B2B Marketing 2020

Konferensen vänder sig till alla som jobbar med marknadsföring på ett B2B-företag eller på ett konsultbolag eller medieföretag med kunder inom B2B.

 

Här kan du läsa mer om talarna och här kan du säkra din biljett. 

Ämnen i artikeln:

ResuméDagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.