Coop åker till Way Out West

2016-05-23 11:47 Ebba Elfstrand  
Coop och Way Out Wests partnerbild.

Coop tar ekoeffekten till Way Out West.

Coop och Way Out West inleder ett nytt samarbete under årets upplaga av festivalen. Under festivaldagarna kommer Coops hållbarhetsinitiativ, som Ekoeffekten och Knasiga grönsaker, att bli en ny attraktion på den vegetariska festivalen.

– Way Out West vill precis som Coop sticka ut hakan och driva på inom hållbarhet. Jag hoppas att deras publik redan har uppmärksammat våra initiativ Ekoeffekten och Knasiga grönsaker. Nu inför sommaren laddar vi för att ge oss på ännu en stor fråga inom mat och hållbarhet och det kommer säkert att bli en del av vårt engagemang på festivalen, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, i ett pressmeddelande.

Det partnerskap Coop nu inleder med Way Out West innebär också att man fördjupar sitt samarbete med Live Nation och Luger, man har sedan tidigare samarbeten kring Melodifestivalen.

Göteborgsbaserade Way Out West går av stapeln den 11 augusti och avslutas den 13 augusti. Festivalen har under sina tio år blivit en plattform för hållbarhetsfrågor, bland annat är det femte året i rad som maten på festivalområdet är helt vegetarisk.

Ebba Elfstrand

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt