Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Compeed blev Europamästare – i tävlingen Sverige ratade

Igår delades European Sponsorship Awards ut vid en gala i Amsterdam. Priset i kategorin för multinationella kampanjer gick till Compeed för sitt sponsorskap av ATP-touren. "Sverige hävdar sig väl i konkurrensen", säger Maria Guggenberger, vd för Sponsrings- och Eventföreningen.

Johan Thorén


Publicerad: 23 November 2011, 11:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:49

Ämnen i artikeln:

SponsringSponsrings- och eventföreningen

European Sponsorship Awards delades ut inför runt 150 personer ur den europeiska sponsringsbranschen. I år saknades svenska bidrag bland nomineringarna som kom in från tio länder.

- I år har vi inte haft något intresse från svenska byråer att skicka in bidrag, vilket är synd för när man tittar på de vinnande casen skulle vi hävda oss väl i konkurrensen, säger Maria Guggenberger, vd för Sponsrings & Eventföreningen, till dagensmedia.se som var på plats vid prisceremonin.

Hon fortsätter:

– Sverige ligger långt framme när det gäller att skapa koncept runt sponsorskapen och integrera det i övriga kanaler.

I kategorin ”Multi National Campaign” tävlar de största sponsorskapen och juryn ansåg att Compeeds aktivering av ATP-touren var vinnaren i konkurrens med Alltech engagemang i FEI World Equestrian Games 2010, Avivas koncept ”National Theatre Live” samt Heinekens globala sponsorskap av Uefa Champions League.

Här följer vinnarna i samtliga kategorier:

Business to Business Aviva Premiership Rugby

Business to Community Barclays Cycle Hire

Business to Community – (Low Budget) UniCredit – ”Pass it On”

Business to Consumer Telefónica Ireland Ltd – The 02 Dublin

Business to Consumer – MediaNintendo Telegraph Partnership

Business to Consumer (Low budget) Arla Foods – ”Kids Closer to Nature”

Business to EmployeeThe McDonald Cup

Rightsholder Award- The Lawn Tennis Association

Multi National Campaign Compeed  - ATP Tour.

European Sponsorship Award delades ut i samband med konferensen Future Sponsorship som arrangeras av ESA – European Sponsorship Association.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.