Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Choice Hotels gör sponsringsoffensiv

Publicerad: 9 September 2009, 11:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Choice Hotels ska satsa mer på sponsring. Hotellkedjan har nyligen tecknat avtal med Melodifestivalen, handbolls-VM och Idol.


– Vi lägger större fokus på sponsring nu. Vi har tidigare bara lagt blygsamma summor till exempel i samarbete med Riksteatern, men nu dök det upp ett flera större sammanhang som passade oss, säger Riitta Östberg, marknadsdirektör för Choice Hotels i Sverige.

Syftet är att stärka kännedomen om Choice Hotels, som är Skandinaviens största hotellkedja med varumärken som Clarion och Quality Hotels.

Hotellkedjan är den första officiella huvudsponsorn av Handbolls-VM, som går av stapeln i Sverige år 2011.

– Vi arbetar utifrån konceptet ”We care” och där ingår kost, motion och samhällsansvar. Vi ville sponsra något inom idrott och eftersom handboll är en populär sport valde vi det, säger Riitta Östberg.

Choice Hotels är även officiell leverantör av hotellnätter för höstens Idol. Hotellkedjan har nyligen tecknat motsvarande avtal med SVT om Melodifestivalen nästa år.

– Idol och Melodifestivalen är Sveriges två största tv-program. De handlar om musik, upplevelse och glädje, vilket passar oss. I höst kommer Idols finalister att bo hos oss på Clarion Hotel Stockholm och det ger oss även möjlighet att ta med musiken in på hotellet, säger Riitta Östberg.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.