Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Catarina Falkenhav är Årets marknadschef

Publicerad: 15 oktober 2015, 08:11
Uppdaterad: 19 augusti 2016, 09:16

UPPDATERAD. Catarina Falkenhav, marknadschef på ABBA The Museum, tar hem utmärkelsen.


Priset Årets marknadschef delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm tillsammans med Sveriges Marknadsförbund under Tendensdagen idag.

Catarina Falkenhav får priset med motiveringen:

"Tydlig, entusiasmerande, kreativ och med en klockren känsla för de bästa idéerna. Lovorden haglar när kollegorna beskriver vår vinnares ledaregenskaper. Resultaten talar också sitt tydliga språk. Alla uppsatta mål har uppnåtts med råge, och Stockholm har på kort tid fått en av Skandinaviens mest omtalade turistattraktioner. The winner takes it all! Årets Marknadschef 2015 är Catarina Falkenhav på ABBA The Museum."

Priset baseras på fem kriterier: Affärsresultat, Ledarskap, Personlig prestation, Företagets varumärke samt Etik och moral.

I år bestod juryn av Aje Stenbeck, affärsområdeschef Inhouse, Désirée Maurd, grundare Juno PR, Jonas Dahlquist, vd Starcom, Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns och Årets Marknadschef 2014, Eva-Li Gonner, affärsområdeschef DN, Anna Sjöberg, vd Det, Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media samt juryns ordförande Francesca O'Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm.

Övriga finalister var Caroline Rudbeck, Dustin, Mats Eliasson, Samhall, Magnus Ribbeklint, Warner Music Sweden och Mattias Zingmark, Kolmården.

Catarina Falkenhav säger till Dagens Media att hon känner sig både omtumlad, rörd och lycklig över utmärkelsen.

Varför tror du att just du vann?

– Jag tror att det är många faktorer som spelar in, men framför allt att vi på ganska kort tid har växt till ett populärt besöksmål och att vi har lycktas ge nytt innehåll till Abbas fina varumärke, vilket jag tror berör många människor.

Hur vill du utveckla Abba The Museum framåt?

– Jag kommer fortsätta att fokusera på att skapa en upplevelse för våra besökare. Allting handlar om att få många, nöjda besökare till museet.

Hur ska du fira?

– Det har jag inte ens hunnit fundera på faktiskt, men visst vill jag fira på något sätt.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.