Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Branschens utmaningar i fokus på Mediedagen

Publicerad: 5 September 2019, 10:00

Under Mediedagen 2019 möts några av branshens tyngsta namn för att diskutera mediebranschens just nu största utmaningar.

Vilka frågor brottas publicister och marknadsförare med i dag? Hur når man ut till flest med sin publicistik och marknadsföring i dagens föränderliga medielandskap? Det och mycket mer kommer att diskuteras under Mediedagen 2019.


Ämnen i artikeln:

EventMediedagen

Det börjar dra ihop sig till Dagens Medias event Mediedagen som i år är större än någonsin. Den 19 september möts några av branschens största namn på Münchenbryggeriet i Stockholm för att diskutera vilka utmaningar annonsörer och publicister står inför i den nya medievärld som håller på att ta form.

Öppningstalare är Loreals nordiska marknadschef Nick Buckley. Han ska tala om hur skönhetsmärket accelererar sin digitala marknadsföring – med utgångspunkt i konsumentbefrämjande, personifierat innehåll och data.

En av talarna på Mediedagen är Loreals nordiska marknadschef Nick Buckley.

Foto: Janne Næss

Eftermiddagen inleds med att Jan Motwill, digital chef på mediebyrån Mindshare, pratar om hur annonsörer bör arbeta för en säker annonsmiljö för sitt varumärke.

– Det är fantastiskt viktigt för varumärket. Hur det syns, var det syns och vem det är som ser det. Det handlar om hur varumärket, men också hur vår bransch i det hela, uppfattas, säger han.

Dessutom möts vd:arna för fem av Sveriges största mediebolag, Bonnier News, Schibsted, Stampen, Gota Media och NTM, för att prata om vilka strategier de ser som viktiga framåt.

Den största utmaningen som Gota Medias vd Boine Gepertz ser är att annonsintänkterna i print sjunker mer än vad annonsintäkter digitalt ökar.

– Orsaken till att detta är den enorma konkurrensen på reklamsidan med de internationella jättarna, som tar en väldigt stor del av reklamkakan i Sverige. Jag tänker främst på Facebook och Google. Även Youtube växer fort. 

Just hur mediehusen ska förhålla sig till nätjättarna diskuteras i en panel med Expressens Karin Olsson, Schibsteds Karin Pettersson och Anna Careborg samt Christian Ström på Nyheter365.

Bland talarna märks också Aller Medias Bodil Ericsson Torp och Ida Antebro som ska tala om hur man skapar en framgångsrik influenceraffär.

Mediedagen

Arrangör: Dagens Media

Datum: 19 sept

Tid: ​08:30 - 16.30

Var: Münchenbryggeriet, Stockholm

Målgrupp: Konferensen riktar sig till publicister och marknadsförare.

Säkra din plats till Mediedagen här.


Ämnen i artikeln:

EventMediedagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev