Event/sponsring
Bonnier köper B2B-dagen
Publicerad: 22 juni 2011, 07:37
B2B-dagen blir B2B Conversations när Bonnier köper eventet av reklambyrån Hilanders.
HW
Henrik Widell
B2B Conversations kommer att drivas gemensamt av Veckans Affärer, Resumé och Hilanders. Ambitionen med eventet är att föra näringslivet och kommunikationsbranschen närmare varandra.
– Allt mer av tillväxt och nya affärer kretsar kring kommunikation och information snarare än råvaror. Vi vill skapa en arena där man kan prata om de här frågorna, säger Pontus Schultz, publisher på Veckans Affärer.
Vad kommer förändras med Bonnier vid rodret?
– Vi kommer att föra ett samtal över åtta månader och vi börjar direkt efter sommaren med en think tank där börsdirektörer diskuterar med kommunikationsbranschen vilka utmaningar och möjligheter som finns framöver.
Han fortsätter:
– På de flesta seminarier kommer folk och lyssnar, blir inspirerade och sedan händer inte så mycket mer. Ibland kommer folk också till seminarierna med för dåliga kunskaper. Nu hoppas vi att de som kommer till B2B Conversations har följt debatten flera månader innan och med det också får ut mer av seminariet.